3. דיאלקטיקה בתפיסת מציאות

עמוד:258

זהה מהווה אותנו , אלא גם מכלול האינדיבידום הסובייקטיבי שלנו , על מושגיו , כמו צורתו , תנועתו , בריאותו , הקשרי זכרונותיו , נסיונו וכוי . בהתבוננותנו על קהילות אדם הפזורות במקומות שונים על פני הארץ , כולן מבטאות את עצמן באופן אמנותי . הטרנסצנדנטיות פורצת וחיה בכל קהילה , למרות השוני ביניהן - גאוגרפי תרבותי ובו' - בתפיסת המציאות הרוחשת . הזהה בינינו , כפי שהוסבר לעיל , הוא רחב ומשותף , אך עם זאת כל יחיד חי הוא ייחודי החווה את חייו באופן סובייקטיבי . המדע בימינו מזהה את המשותף בנו , אך גם את הייחודיות הגנטית . ואכן , בתחילת המאה ה 21 מתקיימים מחקרים לפיתוח רפואה אישית , ליצירת תרופות אישיות הולמות , המושתתות על ההבנה והניסיון הקיים של המבנה הגנטי הקונקרטי סובייקטיבי . אך עדיין לא ברורה דרך הבחירה של פעילויותיו הסובייקטיביות של היחיד ומערכותיו , והתעלומה עדיין גדולה ביותר . מדענים מתחום האפיגנטיקה יודעים באופן ברור לחלוטין , שהגנטיקה פתוחה , משתנה ומשנה , וכי המדע עדיין רחוק מלהבין את התרגום - רהנורמליזציה של הקשר , או נגזרת הקשרית כלשהי - בין משמעות לפעולה . ( 51 ) אפיסטמולוגיה מחפשת דרך לוינס רואה את האתיקה כהכרחית , ראשונית , קודמת לתפיסת המציאות ; בעוד שלתפיסתי , המציאות היא מרחב של משמעויות פועלות , שבו ובתוכו וכחלק ממנו הווה המציאות האונטולוגיה עם יחיד האדם וקהילתו בסביבה משותפת החיה על פי תפיסת מציאות אתית מוסכמת . כאמור , האתיקה היא התרחשות אונטולוגיה , המידות יכולות ומאפשרות ליחידי הקהילה לייצר מסד לחיים אובייקטיביים בתוך מרחב , המאפשר חירות גדולה יותר ליחידי הקהילה , מאפשר להם לשפר את איכות חייהם דרך השתתפותם בקודקס האתי הרוחש

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר