2. ביקורת התפיסה הדואלית

עמוד:238

לנו לראות את הזהה שבינינו ולדעת את אמיתותו הסובייקטיבית . האובייקטיביות של המחוללים היא המייצרת את תחושת החום במנעדי הקשת של הסובייקטיביות של היחיד . מחולל הרגשות אושר עצב הוא שמתרגם משמעויות לפעולות רגשיות ממשיות , אמיתיות , רגשות של עצב , או רגשות של אושר , אובייקטיביים , אבל על הקשת הסובייקטיבית של היחיד . העצב הוא עצב . אצל אחד זה בא לידי ביטוי בתכונות אופי חרדתי , בהתנהגות זעופה וכושר בריאות פגום , ואצל השני בשילוב אחר של תכונות אופי , דפוס התנהגות ואיכות כושר בריאותו . אכן , קיים עצב אובייקטיבי המהווה בפועל פעולה אונטולוגיה של ירידה באנרגיית החיות , אך המניפיסטציה של רגש העצב היא סובייקטיבית במארג איזונה של הפלטפורמה הגנרית על כל מחולליה , והיא נצרבת במאגרי הזיכרון של היחיד בהדמיה של החוויה הרגשית , כמפורט ב"תורת המחוללים . " הפעילויות הפנימיות שלובות בהדדיות בפעילויות חיצוניות , וכן להיפך , והרגשות והחושים שלובים זה בזה בהדדיות דרך התחוללותן של תכונות האופי וההתנהגות שלנו בתפיסת המציאות . הזהה שבינינו הוא המבקש את השיתוף , את השיח , את הקהילה ; והשונה שבינינו , הסובייקטיבי , הוא מחייב את האתיקה , דורש את המוסר . מנקודת החיכוך הזו , גם ביני לביני , בין הסובייקטיביות שלי לגנריות שלי , נוצרת אתיקה פנימית , ביני לבין עצמי , בתפיסת המציאות , לא כל שכן ביני לבין אחר . דקארט , בתפיסתו הטרנסצנדנטית , ממשיך לחוש בזה באותם ימים שהוא מרוכז בהתבוננותו הפנימית , ואומר : "וכי לפיכך אי אפשר שאהיה אני עצמי סיבתה , הרי יוצא מכאן בהכרח שאין אני בעולם לבדי , וכי ישנו דבר מה נוסף שקיים . " מאותה תפיסת מציאות של סיבה תוצאה , של שלם יותר - שלם פחות , דקארט מסיק 183 שם , עט' . 78

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר