1. התחוללות פסיכיזם ליחיד וקהילה

עמוד:220

האתיקה היא בידינו , באחריותנו , "ובחרת בחיים . " בעבר , רק במקרים מעטים ונדירים התרחשה השפעה מתקנת לטובה על קהילות סמוכות , ואילו בתקופתנו אנו רואים שינוי ותנועה לכיוון התרחשויות רבות של עולם חיי קהילות . במפגש בין הפנים לאחר ברובד הקהילתי מתעצב בדרך כלל מבע פנים אחיד לקהילה מול כל אשר נמצא מחוץ לה במרחב הרוחש . כוליותה הפתוחה הקולקטיבית של הקהילה מתייצבת בייחוד ואיחוד בריבוי הולם , אל ויחד עם המרחב הסובב . פני הקהילה מבטאים את מצבה במרחב ובזמן . אנו רואים זאת בהתבוננותנו על השינויים הפוליטיים חברתיים המתרגשים ומתרחשים בימים אלו . פני המדינות הטוטליטריות אל מול פני המדינות המוגדרות כדמוקרטיות , כולם מתמודדים עם משבר פנים קהילתי בבירור יחסם לערך האדם . החיכוך הבין קהילתי , בין מדינות ועמים , מייצר שיח חדש על פני העולם כולו . אנו חווים את החיכוך בפועל מעל גבי פלטפורמות אינטרנטיות גנריות ופתוחות , המאפשרות לנו את השיח הרב ערוצי . מערכות תקשורת חדשות אנושיות מתהוות במרחב המשתנה של משמעויותיו הפועלות . מתרחשים סוגי קהילות חדשות הפורצות את הגדרת גבולות הקהילה , משיוכה והקשרה לקרקע קונקרטית ועד קהילות וירטואליות בכל תחומי החיים . החיכוך בשיח מתרחש לא רק במפגש בין פנים וזולת . השיח הוא מפגש תקשורת , התרחשות במרחב , העברת מידע מכוליות פתוחה אחת לשנייה , לשילובן ההדדי עם כל המרחב . גם חלקי אברי ופרטי חיים שביחיד , כמו כבד , לב , טחול , קיבה , מוח ואורגנים חיים אחרים ( ושאינם חיים , ( נמצאים בשיח , במפגש תקשורת אחד עם השני , אחד עם כולם וכולם עם אחד . וכפי שכבר נאמר , ראשית המפגש בחיכוך בין פנים לאחר מתרחשת בין ה"זהה" ל"אחר" ביחיד עצמו ; יחיד האנוש , אתה , הנמצא בשיח עם עצמך וסביבתך במשך הווייתן

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר