1. מציאות אפשרית שאינה הכרחית

עמוד:141

ההברה האנושית בימינו נמצאת בהתרחשות חדשה שלא נוסתה או התרחשה בעוצמה עד הלום . כולם פנים אל פנים , כולם פנים אל אחר , כולם רואים את כולם , כולם רוצים שינוי . השינוי הוא ודאי , אך קיימת בו האפשרות , בין השאר הודות לרשתות התקשורת הפתוחות , להראות ולחוות בנו שוב ושוב את הזהה בזולת ; התרחשות תקשורתית הווה , המאפשרת שינוי רדיקלי בתפיסת המציאות המושתתת על עקרון המשמעויות פועלות . זוהי תחילתו של עידן חיים חדש ואחר , במרחב ללא "מנצחים" ו"מפסידים , " מרחב חיים משתף , פתוח , יצירתי , מגן ושליו יותר , חיי אנוש בקהילה וסביבה אוהבות . ממרחב התצפית של "המשנה הסדורה" מהתבוננותי במרחב האימננטי של משמעויות פועלות , אכן ניתן לתת הסבר , פשר , למציאות האונטולוגיה גם באופן המכונה מיתולוגי תיאולוגי . ואמנם עובדה קיימת היא , שהאנושות מתחוללת וחיה עם המיתולוגיה במרחב המאפשר לה להיות , להתרחש . אך זהו סוג של הסבר מטפורי , מעל לטבע הטובע , הסבר המאפשר תפיסת מציאות הולמת ליחיד ולקהילה , המייצר משמעויות פועלות במרחב ובכך מייצר חיים , אך חיים על מנעד חרדה ופחד , כאב ועיוורון , מתוך שאיפה , שקיקה , רצון וכמיהה לשלמות משחררת . בעוד שלפי תפיסתי , המציאות היא מרחב אינסופי רוחש רב ממדים ללא האופק התיאולוגי , אך עם האופק המטפורי , הלירי , של החיים ומעבר . זוהי תפיסת המרחב כאינסופי במשמעויותיו הפועלות , המאפשר ומכיל ממדי הכרה עמוקים ורחבים באינסוף , אבל לא מעבר לכך . התפיסה הזאת אינה מחייבת התערבות אלוהית במציאות האונטולוגיה בכדי להרחיב את איכות החיים של היחיד והקהילה ; ההפך - לאדם יש במציאות חירות בחירה . המציאות אפשרית ואיננה הכרחית . תפיסה זאת אינה מעקרת או סותרת את האלוהות , אלא מראה את ההוד הקסם והעוז בבריאה . המציאות האונטולוגיה רוחשת אנרגיית חיות ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר