7. "אני" - כוליות פתוחה

עמוד:129

המציאות אפשרית , היא איננה הכרחית . השאלה "למה" נובעת מתפיסת המציאות דרך עקרון הסיבתיות , בעוד שהשאלה "איך" היא הבסיס להתבוננות הפילוסופית במציאות דרך עקרון המשמעויות הפועלות . שאלת ה"איך" היא הבסיס והמפתח למימוש אושר , להרחבתו , בהיות האושר מצב אקזיסטנציאלי התובע את היותו במנעד ואיכות בהתאם למצבו של היחיד במרחב ובזמן . אושר נשגב וצלול הינו מצב התרחשותי הווייתי , אשר בו ההוויה , היחיד החי , חווה את התרחשותו ללא חרדה , בשלווה , מתוך מודעות והודיה משתתפת בהתגלות הטרנסצנדנטית של התופעה במרחב , "כמו באספקלריה חלקה ומאירה השרויה במנוחה . " האושר הינו מצב חווייתי פנימי , אשר בו אנרגיית החיות מאוזנת וההכרה ראייה של היחיד צלולה ובהירה בהתרחשותו במרחב . האושר הינו בעל גוונים רבים ואיכויות שונות , והתרחשותו היא שילוב של הכרתו המודעת והלא מודעת של "אני , " גוף נפש , כוליות פתוחה הרוחשת בסימביוזה והרמוניה עם המרחב . "המשנה הסדורה : ארץ תקווה" מבארת את תופעת האושר , את התרחשותה ואת האפשרות להרחיב ( להעלות ) באיכות האושר דרך תפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות . ראשית הדרך לכך היא ראייה , הכרה , ידיעה וקבלה של היותך ואופן התרחשותך במצבך במרחב . " כאמור , זוהי המשמעות המכילה מנעד של אפשרויות פעולה , לאו דווקא פעולה אחת , יחידה , שכן במערכות חיות מתאפשרת בדרך כלל קשת רחבה של אפשרויות פעולה . החירות היא אפשרויות הבחירה , מאי בחירה או מהשעיית הפעולה הנבחרת ועד לבחירת הפעולה הסובייקטיבית הקונקרטית הנוכחת באותו היחס , באותה המשמעות הפועלת . בכדי שתתקיים החירות חייבת להיות בחירה בין 109 שם , עמ' . 228 110 נושא האושר נדון ומבואר בהרחבה בביאורים למשנה הסדורה : ארץ תקווה , עמי , 23 ובתורת המחוללים , עמ' . 188

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר