6. מארגים אתיים

עמוד:113

וכרי , יחד עם הטמעת סמן המידע ההקשרי המקודד של הדמיית החוויה , על ערכיה כ"טובה" עד "רעה , " במאגרי הזיכרון הרלוונטיים . איננו זוכרים את החוויה שהיתה בפועל , שחלפה כבר מעולם התופעות במרחב הרוחש משמעויות פועלות . העבר איננו . תכליתה הקונקרטית של אותה חוויה עברה ואיננה , אך ההדמיה שלה קיימה באופן אונטולוגי במאגרי הזיכרון ההקשריים . אני לא נמצא במוח . המוח הוא איבר איכסון דינמי למאגרי זיכרון המהווים את מאגר המידע הדינמי האקטואלי , הריאלי , הקיים במצבו של היחיד באותה עת . הוא איבר ככל האברים , כמו הכבד , הטחול , הלב , הריבוזום ורכים אחרים . איבר המוח , כאיבר זיכרון מרכזי , יש תפקיד חשוב ומיוחד במינו של שמירת המידע ועדכונו על כל הקשריו . ככל שיש לי היכולת לפתח הקשרים רבים יותר בתוך עולם התופעות , כך גם המציאות נראית צלולה יותר , זכה , בעלת שאיפה ל"טהורה . " איכויות ערכיות אלו , המוגדרות ונתפסות כ"טובות" ו"רעות , " הן אפיונים סובייקטיביים המתרחשים בחווייתו הקונקרטית של היחיד באמצעות איכות מחולליו המשוקללת כפלטפורמה הגנרית , המעודכנת למצבו במרחב . "אני" חי את התופעות ומזהה אותן בטובות ועד רעות , הן בהתאם לאיכויות ה"טוב" וה"רע" הסובייקטיביות ההיררכיות המונחלות שירשתי ועדיין פועלות בי , והן עם הגדרות ערכיות היררכיות חדשות לחוויות , מטובות עד רעות , שאימצתי ויצרתי במהלך נסיונות חיי הסובייקטיביים , תוך עדכון ערכן במאגרי הזיכרון הרלוונטיים . תהליך הקידוד והסיווג של "טוב" ועד "רע" הוא סובייקטיבי , אך כל יחיד חי מתחולל על פיו . כאמור , כל יחיד חי הוא בעל יכולת סיווג אפריורי , כחלק פועל של הפלטפורמה , ומהכרח טבעו מייצר פעילויות בעלות אפיון ערכי "טוב" ועד "רע" לייצוב חיותו והתרחשותו בהתאם 98 להרחבה על מאגרי הזיכרון ראו : להלן בנספח אי ותורת המחוללים , עמי . 147 , 33

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר