6. מארגים אתיים

עמוד:111

משמעות מסוימת מתורגמת ומותמרת לירידה באנרגיית החיות , נתפסת ומקודדת כ"רע" ומייצרת תגובות רגשיות חושניות , תנועתיות , בריאותיות ואחרות בהתאם לכך . סמני ההקשרים של ערכי "טוב" ועד " רע , " משתייכים , מקודדים , כמשויכים לפעולה , לחוויה , לתופעה . כל יחידי החי מסווגים במשך החיים ללא הפסק ערכי "טוב" ועד "רע" באופן סובייקטיבי קונקרטי , בהכרה מודעת ושאינה מודעת , כמבואר בהרחבה ב"תורת המחוללים . " בסיפור חוה ואדם אומר הבורא : "והיה כאחד ממנו לדעת טוב ורע" ( בראשית ג כב , ( דהיינו "היה כאחד ממנו" - יחידני שאין אחר ממנו , נצחי ביחידיותו , היודע " ) דעת" מלשון דעה , "דע לך ( " באופן סובייקטיבי קונקרטי "טוב" ו"רע . " וכך גם בדברי משה , שליח האלוהים , משחרר העבדים , הרואה את המציאות הרוחשת באונטולוגיה טרנסצנדנטית אימננטית אלוהית בהתגלמותה של תופעת הסנה הבוער , ומנחיל תורת אתיקה אישית חברתית : "נתתי לפניך הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך" ( דברים ל יט . ( "נתתי לפניך" - מציג את אפשרות הבחירה בין "טוב" ו"רע ; " "הברכה והקללה" - הקיימים במציאותן בהתאם לכך , "ובחרת בחיים" - הבחירה הסובייקטיבית של "טוב" ועד "רע" בהתאם לתפיסת מציאותו של היחיד , היחידני , הנצחי , המהווה חוליה מחברת במשך החיים המשתרג ומונחל לצאצאיו . "כאחד ממנו" - בייחוד ואיחוד בריבוי , גם בראיית המציאות האונטולוגיה כהתרחשות טרנסצנדנטית , בהיות כל "יש" אונטולוגי , מהכרח טבעו ומהותו , התרחשות סובייקטיבית . הטרנסצנדנטיות נגלית ונראית בתופעה הסובייקטיבית . הסובייקטיביות היא המאירה את הטרנסצנדנטיות , בייחוד בחי , באנוש , באדם החווה , רואה ותופס את מציאותו בהתאם למצבו במרחב . ללא הסובייקטיביות הקונקרטית 96 י . עתי , תורת המחוללים , תל אביב-יפו , , 2011 הכרה טהורה , עמי . 129

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר