3. אתיקה

עמוד:87

קונקרטיות - לחי , לצומח , ולדומם . לכל אחת מסוג התופעות ( חי , צומח ודומם ) קיימת אותה פלטפורמה גנרית אחת , זהה , כך שלמעשה ובפועל שלוש הפלטפורמות בשילובן ההדדי מחוללות את המציאות האונטולוגיה . הפלטפורמה הגנרית של החי , בייחוד בהתייחסות למין האדם , לבן האנוש היחיד , אותה פלטפורמה מאפשרת את התחוללות משך ה"אני" הרציף , נפש גוף סובייקטיבית בעלת איכויות ייחודיות ; פלטפורמה המאפשרת את התחוללות ההכרה , המודעת ושאינה מודעת , בכל קשת הפעילויות , פנימיות וחיצוניות כאחד של היחיד . פעילויות אלו רוחשות ומעדכנות את מאגרי הזיכרון ההקשריים , המהווים את ה"אני" - רצף הכרה ייחודי , יחידני במהותו הפועלת , הסובייקטיבית , כפי שמתואר ומבואר בפירוט רב ב"תורת המחוללים . " רצף ייחודי חי הרוחש ומתהווה במרחב אפשרי ולא הכרחי , במרחב האימננטי האינסופי של משמעויות פועלות . בתפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות אין צורך בפשר תיאולוגי מיתולוגי להתרחשות הרצף ההכרתי הייחודי , מאחר שהתופעות הן התרחשויות אונטולוגיות ייחודיות , כולל התרחשות הכרתו המודעת ושאינה מודעת של בן התמותה , האדם כמין מהחי . מסע הדתות שפינוזה חברי , הכיל את התנועה כנגזרת של התפשטות בתוארי אלוהים , ונשען על אותה תפיסת מציאות ואידיאת אינסוף אלוהית הנתפסת מימי ערש התרבות דרך סוקרטס , אריסטו , פלוטינוס , רבנו בחיי , אבן גבירול , דקארט , ואחרים . כולם , עד היום , נשענים על עקרון הסיבתיות והשלמות ( השלמות נגזרת מעקרון הסיבתיות . ( חשוב להתבונן על התרחשות תופעת הדתות במסע האנושות . האמונה 80 ראו הסבר בעמי 12-11 לעיל . 81 להרחבה ראו : משנה סדורה : ארץ תקווה , תל אביב-יפו , , 2004 ביאורים ליסוד ח' במפתח המשנה , עמי . 19

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר