2. עקרון השינוי

עמוד:79

הקהילתי הרחב יותר יחד עם הטבע והמרחב . אבאר בהמשך את יסוד האתיקה במרחב האימננטי כסמן הקשרי גנרי ראשיתי הקיים במרחב , המגדיר צמצום " ) ירידה ( " או הרחבה " ) עלייה ( " באנרגיית החיות ליחידי החי . בהמשך אבאר גם את תהליך ההתרחשות האתית במשך החיים של היחיד וקהילתו , ואת התרחשות התעצבותן של קטגוריות אתיות למינן , בהתאם לשינויים הפנימיים והחיצוניים הרוחשים ביחיד ובקהילתו במצבם במרחב ובזמן , כל זאת בהתאם לתפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות . כמבואר ב"תורת המחוללים , " איכות רגישותו של מחולל הכרה טהורה להומיאוסטסיס של אנרגיית החיות חשובה ביותר לאיכות תפיסת המציאות הרוחשת . מחולל הכרה טהורה מאפשר את הבחירה בין אפשרויות הפעולה הנובעות מהמשמעויות , מהיחסים . המחולל רוחש כפלטפורמה הגנרית בהדדיות ובסינכרון עם שאר המחוללים מרמת האלל והגן , סוגי תאים ביולוגיים , אברי וחלקי היחיד ועד לכוליות הפתוחה , ל"אני" גוף נפש קונקרטי . ככל שהמחולל צלול ובהיר יותר , היחיד מברר טוב יותר בינו ובין המרחב את הפעולה ההולמת לו לאותה הוויה תופעה בעוד הוא נמצא בה . מאחר שהחוויות הן חוויות משתנות במרחב , ואיתן גם אני את / אתה משתנים , הסביבה משתנה , שינוי בהכרח , ומתוכו ואתו מתרחש מאבק . המאבק הכרחי , ולו רק ביני לביני , בין הזהה שבי לסובייקטיבי שלי , בין הכרתי הפועלת ותופסת את המציאות על פי עקרון הסיבתיות ובין גוף נפשי הרוחש ופועל על פי עקרון המשמעויות הפועלות . כל אחד מאתנו מרגיש בשינויים החלים בו באנרגיית החיות , מירידה לעלייה וחוזר חלילה באופן בלתי פוסק , דקה אחר דקה , יום אחר יום ; "האצתה או האטתה היא היא ההשתנות הפנימית . תכנה ושהותה ענין אחד הם . " 74 אנרי ברגסון , מחשבה ותנועה ( תרגום : י . לוי , ( ירושלים , , 1953 עמי . 22

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר