1. מפגש - שיח בין זהה לאחר, בין סופי לאינסופי

עמוד:72

אצל לועס המשמעות היא מותנית , מכיוון שלגביו היא תוצאה , בעוד שלראייתי המשמעות היא היא היחס עצמו , המכיל כבר במהותו את אפשרויות הפעולה . לפי תפיסתי , המציאות האונטולוגית היא התרחשות הווה בתוך המרחב המתהווה , כחלק מהמרחב המתהווה , כ"יש" ממשי המוגדר על ידינו במרחב המתהווה . גם אנחנו - כל אחד מאתנו , " הישנו" באותו "יש אני" אונטולוגי - מארג של פעולות נבחרות ממשמעויות נמשכות , מיחסים בלתי פוסקים . ההתרחשות קיימת , אם זה בין גרגרי החול בדיונה , או בין שתי חומצות אמינו בבוהן רגלי השמאלית , או בין אלפי תאי זיכרון נוירונים במאגר הזיכרון ההקשרי שלי במוח , האוצר ומעדכן בתוכו את מידע הכרתי המודעת ושאינה מודעת ; זיכרון חיי הסובייקטיבי העכשווי , המתנהל על גבי פלטפורמה גנרית זהה לי ולזולת . "הישנו" הזר של לוינס מוגדר על ידו בביטוי המצב השלישי : "הוא איננו אין והוא איננו היות , " ובנוסף לכך הוא מייצג מצב של אי משמעות . בעוד שעל פי תפיסתי את המציאות הרוחשת , המשמעות עצמה הינה יחס פועל . לא קיימת התרחשות , תופעה , תנועה , פעולה כלשהי במציאות , שקיום התרחשותה אינו קשור למשמעות פועלת , ליחס מסוג שהוא בין "ישים" אונטולוגיים . המשמעויות , היחסים רוחשים גם במידע הצבור , הנשחק והמשתנה בחומר המתכלה ( תא נוירון , ( ויש צורך לעדכן או להחליף את חלת רבש המירע בסינכרון הולם תוך משך החיים בכל אברי וחלקי הגוף נפש . אין מציאות ללא משמעות , "יש משמעות לכל . " 68 שם , עמ' . 49 69 שם , עמי . 50 70 י . עתי , משנה הסדורה ; ארץ תקווה , יסוד א' במפתח המשנה , תל אביב-יפו , , 2004 עמי . 18

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר