1. מפגש - שיח בין זהה לאחר, בין סופי לאינסופי

עמוד:71

ברצף משך חייו של היחיד החי , מאחר שכל פעילויות החי נשענות על מידע ואיכותו , כמפורט ב"תורת המחוללים . " איכות המידע הינה סובייקטיבית פנימית , ( intrinsic ) ומתרחשת עם הניסיון הקונקרטי . לכן , תפיסת המציאות משפיעה על התרחשות היחיד והקהילה בפועל במרחב המציאות . דמותך המתבוננת , לוינס , נראית לי כעיוור ער הצועד עם סמן הדרך , נוגע בה , חש ומפנים אותה , כבולע אל תוכו בהשלמה וקבלה את מרחב היחסים , אבל אינו רואה ואינו מזהה את המרחב האימננטי למשמעויות פועלות . אתה רואה את היחסים , כבר בפתח הדבר שלך אתה מציין כי "האינסוף נוצר ביחסים של הזהה עם האחר , וכיצד הפרטי והאישי , שאין לעבור אותם , ממגנטים בדרכם אותו שדה שבו פועלת ההיווצרות של האינסוף ... לא ניתן להפריד את היווצרות היש האינסופי מאידיאת האינסוף . " ואתה ממשיך ואומר : "לאחר שהובן הקשר הבלתי ניתן להתרה בין הופעה למשמעות , נעשה מאמץ להפוך את ההופעה למאוחרת ביחס למשמעות ... לאמתו של דבר המשמעות נתפסה תמיד ברמת היחסים . " למעשה , ביסודניות הלוינסאית הזו יש מארג של יחסים בלתי נתפסים , כמו היד השלוחה : " אידיאת האינסוף חורגת מעבר לכוחות שלי ( לא מבחינה כמותית , אלא על ידי כך שהיא מערערת עליהם , כפי שנראה בהמשך . ( היא איננה נובעת ממעמקינו האפריוריים , ולפיכך היא ההתנסות בהתגלמותה . " לוינס גם אומר במפורש : "משמעותו של משהו מותנית ביחסו למשהו אחר . " 64 עמנואל לוינס , כוליות ואינסוף ( תרגום : ר . איילון , עריכה מדעית ; ז . הנסל , ( ירושלים , , 2010 עמי . 6 65 שם , עמי . 71 , 70 66 שם , עמי . 161 67 עמנואל לוינס , אתיקה והאינסופי ( תרגום : א . מאיר וש . ראם , עורך : י . גולומב , ( ירושלים , , 2003 עמ' . 68

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר