2. יחיד האנוש - תופעת ההכרה האנושית

עמוד:35

במתמטיקה . ( לפיכך , התרחשותה של מציאות היא אפשרית וקיימת - משך ממשי במרחב האירועים והתופעות של משמעויות פועלות . לכן , גם במערכות חיות המידע המועבר , המונחל ממקורותינו , מאבותינו , הינו מידע של יחסים , הקשרים ואיכויות המשקפים את מצבם האיכותי העדכני האחרון של מקורותינו בהתייחסותם לנסיון חייהם ההולם את מצבם , סביבתם וקהילתם . בפועל , פרטי יחסים והקשרים שנצברו במהלך התרחשותן של תופעות חיות , מחלחלים ועוברים כבסיס נתונים ראשוני ( min-max ) בתופעות חיות חדשות . החי החרש מעדכן ומתאים את המידע המורש אל מול המידע הנרכש מהניסיון הסובייקטיבי קונקרטי שלו , כדי להתאימו לתפיסתו הייחודית והסובייקטיבית את המציאות הרוחשת של עצמו ושל סביבתו . בבסיס "תורת המחוללים" עומדת ההכרה , כי כפי שקיימים רצף משך , התמד והקשר בהתרחשות פעילויות שונות ומשתנות במציאות האפשרית , כך גם בן אנוש כנפש גוף קיים ברצף משך , התמד והקשר משתנים באנרגיית חיותו . הוא חי מסע אחד , יחיד , ביחסיו במרחב ובזמן . מצד אחד , היחיד נושא אתו מטען מהגנטיקה והאפיגנטיקה של מקורותיו וסביבת חייהם , ומצד שני הוא בעל יכולת ואפשרות לעצב את חייו הייחודיים מתוך ניסיון חייו הסובייקטיביים , ולהעבירם הלאה לצאצאיו . כל זאת תוך אפשרויות בחירה , חירות לפעולה במציאותו האפשרית ( לא הכרחית . ( כפי שאנרי ברגסון ראה "את השהות כהתפתחות יוצרת , יש בה משום יצירה נצחית של אפשרות . " מרכבת חיים , תבנית החיות הגנרית , הפלטפורמה , מהווה תיאור מבנה גנרי אפשרי של מערכת חיות באשר היא בטבע ההרמוני שאנו מכירים . תוכן התבנית מהווה את מהותה הממשית דרך איכויות המחוללים 31 שם , מאקסיומה נסמכת ג' בפרק הראשון , עמ' , 22 ואקסיומה ב' בפרק השני , עמי . 29 32 אנרי ברגסון , מחשבה ותנועה ( תרגום : י . לוי , ( ירושלים , , 1953 עמ' . 23

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר