פרק ו משפחה

עמוד:153

הכללי של האדם , וכל אימת שאין בכך פגיעה בזולת , יש להתירם . בחלקים הבאים של החיבור נרחיב יותר בהבנת ההשתמעויות הפרטניות של מחלוקת עקרונית זו . 191 גם מישל פוקו , המבקר בחריפות את המצוות הדתיות ואת התערבות החוק והמשפט בעולם המיניות , סבור שהחוקים הללו מקורם ברצון לשליטה ולכוח של הממסד , אך אינו טוען שיש התנגדות ערכית מהותית בין האמונה הדתית למיניות . ראו בספרו תולדות המיניות ( פוקו , . ([ 1996 ] 2008 בעניין זה ראו את דיונו של אריאל פיקאר על פסיקותיו של הרב עובדיה יוסף מנקודת המבט הפוקויאנית ( פיקאר , תשס"ז , בעיקר במבוא , עמ' , 83-80 ו . ( 250-249 , 210-208 ספרו של דניאל בויארין , הבשר שברוח , מתמודד בהרחבה עם הנושא מתוך הבהרת השוני שבין תפיסת הגוף ויצריו בנצרות וביהדות ( בויארין , תשנ"ט . (

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר