בכוח הזרוע

עמוד:15

האיראנית בראשות רוחאללה ח'מיני על הצעירים בעולם המוסלמי כולו ובכללם הצעירים המוסלמים הפלסטינים . השפעת המהפכה האסי לאמית גובשה אף לדוקטרינה של ממש על ידי ד “ ר פתחי שקאקי , מייסד ומנהיג ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין עד . 1995 שקאקי בספרו “ אל - ח'מיני , אל - חל אל - אסלאמי ואל - בדיל “ ( הפתרון האסלאמי והחלופה ) מדגיש כי הצלחי תה של המהפכה האסלאמית באיראן והחלפת השלטון החילוני בה מראות כי הקמת מדינה אסלאמית של ממש בכל רחבי העולם הערבי היא בהישג יד אם יתעוררו ההמונים הערביים ויסלקו את השליטים החילונים . השיח' עארורי וחבריו בארגון חמאס הושפעו גם מפעילותו של עבדאללה עזאם באפגניסטן . עזאם , מורו הרוחני של אוסמה בן - לאדן ואחד ממייסדי אל - קאעידה , היה בשר מבשרה של תנועת האחים המוסלמים בגדה המערבית המקושרת עם תנועת האחים בירדן . בשנים 1970-1969 השתתף עזאם באופן פעיל בג'האד נגד ישראל מארבעה בסיסים ששכנו בצפון ירדן באזור ארביד וכונו “ בסיסי השיח'ים . “ פעילות זאת הייתה תוך שיתוף פעולה מלא עם הפת"ח . בשל חילוקי דעות עם הנהגת אש “ ף עזב עזאם את ירדן והצטרף למהפכה האפגנית . ( 1989-1979 ) סיפורי גבורתו בקרבות וספריו המטיפים לג'האד למען האל ומדגישים את חשיבותו נפוצו בכל העולם הערבי . הניצחון שהושג באפגניסטן ב 1989 - הודות למאמציהם של עזאם , של אוסי מה בן - לאדן ושל שאר כוחות המג'אהדין הראה , לתפיסתם , כי נחישות וג'האד ללא פשרות יעיי לים גם נגד מעצמה עולמית כמו ברית המועצות . התארגנות ראשונה אל - עארורי מספר בריאיון בערגה על תקופת פעילותו בשנות ה 80 - בגוש האסלאמי ( אל - כתלה אל - אסלאמיה ) באוניברסיטת חברון . השיח' מדגיש כי מי שייסד את הגוש האסלאמי היה השיח' ראאד צלאח , ראש התנועה האסלאי מית בישראל . מחליפו של השיח' צלאח בהנהגת הגוש האסלאמי באוניברסיטת חברון היה השיח' כמאל ח'טיב מכפר קרע , כיום סגנו של השיח' ראאד צלאח . כך עד שהגיע תורו של השיח' אל - עארורי להנהיג את הגוש האסלאמי . זוהי עדות ישירה אחת מני רבות לקשר האמיץ בין התנועה האסלאמית בישראל לבין תנועת חמאס שהי שיח' אל - עארורי הוא אחד מראשיה . בהמשך דבריו מספר השיח' אל - עארורי על קשיי ההתארגנות הראשונים של החוליות הצבאיות של התנועה האסלאמית לאחר שפרצה האני תיפאדה הראשונה . ברצועת עזה הייתה הזרוע הצבאית של חמאס מסודרת יותר , אך בגדה פעלו למעשה כמה חוליות מצומצמות שהיה קיים תיאום מוגבל ביניהן . החוליות שפעלו הן חוליית השהיד עאדל עוצ'אללה , חוליית האסיר אבראהים חאמד וחוליית השיח' אל - עארורי בעצמו . לדבריו , “ שלושתנו היינו אמירים של הגוש האסלאמי . אני הייתי באזור חברון , חאמד באזור ביר זית ועוצ'אללה באזור ירושלים . “ אל - עארורי מספר כי תחילת המאבק הצבאי בגדה הייתה באמצעות חוליות נוספות שבהמשך תקופת לימודיו באוניברסיטה בשנות ה 80 - היא התקופה המכריעה שבה עוצבו תפיסותיו ותפיסותיהם של פעילי הג'האד האסלאמי , חמאס והתנועה האסלאמית לגבי הסכסוך . בתקופה זו הגיעו הוא ואחרים למסקנה כי דת האסלאם כוללת בתוכה את המענה לכל סוגיות החיים השיח' עארורי וחבריו בארגון חמאס הושפעו גם מפעילותו של עבדאללה עזאם באפגניסטן . הניצחון שהושג ב 1989 - הודות למאמציהם של עזאם , של אוסמה בן - לאדן ושל שאר כוחות המג'אהדין הראה , לתפיסתם , כי נחישות וג'האד ללא פשרות יעילים גם נגד מעצמה עולמית כמו ברית המועצות השער של גיליון “ אל - קסאמיון , “ הביטאון הרשמי של גדודי עז אל - דין אל - קסאם , מספטמבר , 2011 המוקדש לראיון עם השיח' צאלח אל - עארורי

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר