הגוון הבלתי נראה של היומיום "מתחת לאף שלך: שבעה מרחבי הישרדות", מוזיאון תל אביב לאמנות

עמוד:11

את מחילות הבטון ברחש קיומי בית הגידול של ספיר עולם פנימי עשיר וסוריאליסטי של יצורים היברידיים ושל מקוטעים הבונים את המציאות . דקאר יוצא דופן לכאורה בין מרחבי ההישרדות האחרים , לצרכים ולדרישות . העובדה שאין בארץ תעשיית רכב בתחום עודו בחיתוליו , אילצה את דנה אבריש , איל קרמר אברמוב להמציא את הגלגל מחדש . בעקבות איחוד כוחות שונים עלה הצורך לחדור אל לב הדברים ולנסח אותם מבלי להישען על דפוסים או על עקרונות מקובלים בתחום . , כמוצר יומרני השייך לחברת השפע , טומנת בחובה את הפרטיים של יוצריה ואת התשוקה וההתלהבות המניעים ? ויימן האקדמיה , מאוניברסיטת תל אביב . דוקטורנט באוניברסיטת תל אביב שמחקרו במאפייני המניקין ביצירתו של האמן ג ורגו דה קיריקו ובמעמדה של המכונה במודרניזם . שימש בעבר כעוזר אוצר במוזיאון תל לאמנות , באוסף האמנות של חברת הפניקס ובמוזיאון הרצליה לאמנות . משמש כעוזר מחקר עצמאי במוזיאון פתח תקוה לאמנות . . הוא מוזמן לצעוק בתיבת הצעקות , לירות או לא לירות על המוצגת על גבי מסך , ולשבת או לא לשבת על ספה עשויה קוצנית . ההתמודדות עם ההתניות האובייקטיביות של המרחב אותנו לזירה הישראלית של חוסר הפעולה לנוכח המציאות והמצב הביטחוני . אמר בוחר דרך אחרת להתייחס למרחב שסביבנו ולתפישת שממנה אנו שואבים . בעבודה מ ר אה-מ קום הוא מתמקד מבחן מוכר ובסיסי - השולחן . תפקידו השגרתי של בחיינו גרם לנו להפסיק לראות את השולחניות שלו , ולהבחין בזהות הסגנונית-תרבותית שהוא מייצג . תוך תהליך של פגיעה הטלת מום בפונקציונליות של האובייקט נחשפים ערכים שעד סמויים מעין . תהליך של הפרעה כאמצעי לחשיפת מציאות מיוצג כאן בשולחן כנקודת מוצא וכחומר גלם שדרכו שיוצר תומר ספיר מחזירה אותנו אל ימי הילדות ולניסיון ליצור את "עיר הנמלים" באמצעות צינורות , תעלות וקירות . עבודתו של ספיר גדושה בקליפות וברבדים החושפים כל באופן חלקי יצורי כלאיים . מפגשי החומרים החיים והדוממים , החיתוך , המילוי וההעתקה - כל אלו יוצרים מעין אורגניזמים ואב שביט , ליר / אוות , 2006

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר