Greater New York 2005 PS1 Contemporary Art Center

עמוד:11

סביבו הודבק תצלום מעגלי שהדימויים בו אינם מובנים לחלוטין , חסרי צורה , אך מרמזים על שרפה , ברמה האחרת , לאחר התבוננות ממושכת יותר , מתפרש התצלום הבלתי מובן . הצופה מתבונן בצילינדר המבריק ומגלה בו את השתקפות התצלום המודבק תחתיו . התצלום המופשט והמתוח על הרצפה נראה על פני הצילינדר כהתרחשות ברורה , המציגה בית עולה בלהבות . הבית כולו נחשף לצופה הסובב את הצילינדר ומתרשם מכל חלקי המבנה העולים באש . כך מפעיל האמן את המתבונן ומפתה אותו להסתכל על העבודה מכל צדדיה . רוסטובסקי עוסק בעבודותיו ברגעים המשקפים זיכרונות היסטוריים ודימויים אוטופיים . בציוריו ( שאינם מופיעים בתערוכה הנוכחית ) הוא משלב בין חסר הצורה והבלתי מוכר לבין המוכר והמובן . העבודה הנוכחית נדמית כאירוע ספציפי , אולם דימוי האש והבית העולה בלהבות מעלים בזיכרון אירועים היסטוריים רבים . גם עבודה זו משלבת בין חסר הצורה , קרי התצלום המתוח על הרצפה ולהבות האש שלעולם אינן מקובעות בתבנית , לבין המוכר - דימוי הבית העולה באש ומתרקם על פני הצילינדר . גייסון פוקס ( Fox ) קרא לעבודתו בשם Peaceful Warrior ( לוחם שליו או לוחם רודף שלום . ( כותרת העבודה , כשלעצמה , מבטאת דיאלקגויות החוזרת גם במראה הפסל . פוקס מתאר באורח מינימליסטי דמות אדם ( ענפי עץ ופאה נוכרית ) המהלך בין לבני בנייה שבורות . דמות הלוחם המתוארת נדמית מבוגרת ( כפופה , לראשה פאה לבנה , ( והלבנים השבורות מזכירות הריסות בתים . הצמצום החומרי שבחר בו האמן מעצים את הדיוק שבתנוחת הדמות ואת האמביוולנטיות שמקרין הפסל כולו . מצד אחד , הגוף העשוי מקלות נראה שברירי ועדין,- מצד אחר , הלבנים שלרגליו קשות וגסות . העדינות מול הגסות מחליפות ביניהן תפקידים , כשהשביר ( הדמות ) מהלך בין מה שאמור להיות עמיד ( הלבנים . ( העיסוק במלחמה מופיע בצורה ישירה בציוריהם של סג 1 יב ממפורד ( Mumford ) וקתרינה לייג 1 או . ( Leitao ) רישומיו של ממפורד בדיו ובצבע מים מתארים את החיים בבגדד לאחר כניסת האמריקאים לעירק . הרישומים כמו נעשו בשטח ומזכירים תצלומי עיתונות . נראה שעיקר עניינו של ממפורד הוא ביחסים שבין החיילים לבין האוכלוסיה העירקית , ורבים מהם מהדהדים בזיכרון תמונות המוכרות Aaron Young , Freeformdome , 2003 , digital C-print

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר