תוכן העניינים

עמוד:ט

שלמי תודות ספר זה מבוסס על עבודת הדוקטור שכתבתי בהנחייתם של פרופ' יוסי מאלי ופרופ' אברהם שפירא במסגרת לימודיי בבית הספר להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב . תודתי והוקרתי לשניהם על קריאתם הקפדנית , על הסיוע במקורות ובעצה ועל התמיכה ונדיבות הלב . לאוניברסיטת בן–גוריון בנגב , מכון בן–גוריון , נתונה תודתי על מלגת לימודים ועל ההוצאה לאור של הספר . לרשות למחקר ולהערכה במכללת אורנים שלוחה תודה על הסיוע בפרסומו . הספר מבוסס על חומר ארכיוני רב שהועמד לרשותי . אבקש להודות במיוחד לרותי הרמן , אילנה מיכאלי ולד"ר רוני כוכבי מארכיון קיבוץ הזורע , לעזה רונן ז"ל , שרה עץ חיים ז"ל , אילנה ברנשטיין וחנה לויטה מארכיון קיבוץ עין חרוד , לדוד אמיתי , יובל דניאלי ולכל הצוות המסור של ארכיון השומר הצעיר יד יערי בגבעת חביבה , לבתיה לשם מהארכיון הציוני המרכזי ולד"ר רוני עזתי מארכיון יד טבנקין . תודה מיוחדת לידידי ד"ר נחום קרלינסקי על קריאת כתב היד ועל הערותיו החשובות , ולידידתי ד"ר מירי גלעזר שחלקה עמי תובנות במהלך עבודתי . תודה למיכל סלנט על סיוע במקורות ולעמיתיי במשכן לאמנות עין חרוד על הגיבוי והתמיכה . לעורכת הספר , יהודית שמש , הערכתי ותודתי על עבודה חכמה , מקצועית ויעילה בהכנת כתב היד לדפוס . הדחף למחקר והעניין בו נובעים מהיותי בת עין חרוד ומנהלת משכן לאמנות עין חרוד . ממרחק הזמן ומנקודת המבט של מודלים קיימים במחקר – הקמת המוזאון לאמנות בקיבוץ היא מעשה חריג ויוצא דופן , ובנסיבות הזמן אף מעוררת פליאה , אך בה בעת היא מהווה חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם הרחבה שהתגבשה בעין חרוד . המתודולוגיה הקפדנית שבחרתי בה , המבוססת כולה על מקורות ראשוניים , באה לבחון את המיתוס , למקם את סיפור בניית המוזאונים לאמנות בקיבוצים ובתנועת העבודה ולחשוף תחום בלתי מוכר בבניין התרבות בארץ ישראל .

מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות, אוניברסיטת בן-גורין בנגב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר