הקדמה

עמוד:10

מחקרים הבודקים ידיעות מתמטיות של תלמידים מעידים כי תלמידים רבים אינם עושים בעצמם כילול בין התכנים המתמטיים הנרכשים באופן בו נעשה כילול זה בתחום הדעת המתמטי ( Cornu , 1981 ; Even , 1989 ; Sierpinska , 1987 ; Tirosh & Graeber , 1990 ; Tsamir & Tirosh , 1992 ; Vinner & Dreyfus , 1989 ) מחקרים אלה ואחרים , מראים כי תלמידים בני גילים שונים , החל בגיל הגן וכלה בסטודנטים באוניברסיטה או פרחי הוראה במכללות , ברמות לימוד שונות במתמטיקה , מחזיקים בטענות מתמטיות הסותרות זו את זו . רעיונות סותרים אלה מגבילים את יכולתם של תלמידים להגיב נכון על משימות מתמטיות ( Fischbein , 1986 ; Tall & Vinner , 198 1 ; Tirosh , 1990 ) ברוב המקרים , הלומד לא יפתור את חוסר העקביות באופן עצמאי ובלא התערבות דידקטית מיוחדת . יתר עליכן , גם תלמיד המבחין בסתירה עלול , לעתים , להתיר אותה באופן שאינו תואם את המקובל בתחום הדעת . לכן חשוב שמורים ומורים לעתיד יהיו מודעים לצורך בחינוך לעקביות , ויכירו דרכים שונות בהן יוכלו לעשות שימוש במטרה לעודד תלמידים לבחון את העקביות של קביעותיהם המתמטיות . חינוך לעקביות מתמטית דורש מידע לגבי סוגים של אי עקביות מתמטית שהתגלו אצל לומדים , מקורותיהם , השפעתם על הלמידה ואסטרטגיות לטיפול בהם . בפרק זה נדון בשלושה נושאים מרכזיים הקשורים לעקביות מתמטית של תלמידים , והם : . 1 מיון גילויים של אי-עקביות מתמטית של תלמידים . . 11 מקורות אפשריים לאי עקביות מתמטית אצל תלמידים . . 111 גישות לטיפול בגילויים של אי עקביות מתמטית של תלמידים .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר