העקביות המתמטית של תלמידים

עמוד:5

מבוא ליחידות ההוראה יחידות ההוראה יבו"ל הינן תוצר של פרויקט בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב הממומן על-ידי המרכז להוראת המדעים ( מל"מ ) במשרד החינוך . יחידות ההוראה מיועדות לפרחי הוראה ולמורים בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים . העיסוק בהוראה דורש ידע בנושאים רבים ומגוונים ומיומנויות שונות . שני מרכיבים מרכזיים של ידע הנדרש להוראה העם -. . 1 ידע המבנה של תחום הדעת ושל המתודולוגיה שלו . . 2 ידע פדגוגי תוכני של תחום הדעת ; כלומר , הכרת מגוון דרכים , שיטות ואמצעי הוראה להצגת הנושאים הנלמדים , ידע על דרכי חשיבה ועל תפיסות של תלמידים לגבי פעולות ומושגים בתחום הדעת , הכרת שגיאות אופייניות וקשיים של תלמידים . ( Shulman , 1986 ) כדי לקדם את הידע המתמטי ואת הידע הפדגוגי תוכני של המתכשרים להוראה ושל מורים בפועל , החלטנו לפתח יחידות הוראה בהן ההתבוננות בנושאים הקשורים בהוראת מתמטיקה נעשית מתוך פרספקטיבה רחבה , הכוללת היבטים מתמטיים , פדגוגיים-תוכניים והיסטוריים ומתייחסת לתוצאות מחקרים בהוראת מתמטיקה . המטרות של יחידות ההוראה הן : . 1 להעמיק את ההבנה של פרחי הוראה ושל מורים לגבי מבנה המתמטיקה כתחום דעת וכפעילות אנושית . . 2 להבהיר מושגים בסיסיים העומדים בבסיס המבנה המתמטי , כגון הגדרות , אקסיומות , משפטים והוכחות , ולהכיר את הרעיונות המתמטיים העומדים בבסיס ההגדרות , המושגים והמשפטים הנלמדים בתחום הדעת ומשמשים בו . . 3 להרחיב את הידע של פרחי הוראה ושל מורים על מערכות מספרים והיחסים ביניהן . . 4 להכיר ולהבין את הקשר ההדוק בין המתמטיקה והמדעים . . 5 להעשיר את הידע של פרחי הוראה ושל מורים לגבי היבטים היסטוריים של התפתחות המתמטיקה ושל מושגי יסוד בפסיכולוגיה של הוראת המתמטיקה . . 6 להרחיב את הידע המתמטי והפסיכודידקטי של פרחי הוראה ושל מורים לגבי נושאים הנלמדים בבית הספר היסודי בתחום לימודי החשבון .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר