תוכן העניינים

עמוד:3

תוכן העניינים הקדמה 7 מבוא 9 פרק ראשון ההערכה העצמית והיצירה באשכנז במאה החמש עשרה 55—17 א . מעמדו של התלמיד חכם בעיני גדולי הדור , ; 19 ב . השפעת הליכותיהם של חכמי אשכנז , ; 27 ג . מחזי כיוהרא , ; 32 ד . טיבה של יראת ההוראה , ; 34 ה . השאיפה לחלוקת האחריות בפסק ההלכה ותוצאותיה , ; 40 ו . סמכות הכפית והענישה בעיני חכמי הדור , ; 47 ז . בין ענוותנות לתקיפות , . 51 פרק שני אישיותם של גדולי אשכנז בשלהי ימי הביניים ופעילותם לפתרון בעיות הציבור 73—56 א . בעיות הציבור בכתביהם של חכמי הדור , ; 56 ב . פעולות נגד סרבנים ואלימים , . 71 פרק שלישי הפסיקה באשכנז שלאחר המגפה השחורה 118—74 א . משפט ויושר , ; 76 ב . צער הבריות ושמחתן בפסיקה , ; 81 ג . פסיקה בענייני תשובה וכפרה , ; 85 ד . היחס אל החומרה , ; 93 ה . צידה המעשי של הפסיקה , ; 102 ו . בעיית ההוכחות , : 107 ז . פסיקה חדשה , ; 109 ח . גדר וסייג , . 118 פרק רביעי תרומתם של חכמי אשכנז במאה החמש עשרה להתפתחות מערכת השיפוט היהודית 144—119 א . חיזוק כוחו של בית הדין , ; 119 ב . הפרוצדורה המשפטית תלמודית וסדרי הדיון באשכנז במאה החמש עשרה , ; 125 ג . קידום הפעילות המשפטית , ; 134 ד . קשרים עם מערכת המשפט הגרמנית , . 140

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר