המ"ם השישית

עמוד:20

האויב מבחינתו הנו היעדר הרמוניה , מצב של קונפליקט ומאבק מתמשך שתכליתו להביא להשלטת האסלאם על העולם למרות התנגדותם של שליטי האומות המונעים ממסר האסלאם להגיע לעמיהם במתכוון . בראייה אקטואלית סביב " אביב העמים" הערביים - ושלטונם האפשרי של " האחים המוסלמים" במדינות האזור - ייאמר כי השקפתו וגישתו של השחקן האסלאמי כלפי האויב ( הלא אסלאמי ) ובפרט כלפי היהודים הנה אלימה , מסלימה וקטלנית . חרף השקפה עוינת ובלתי מתפשרת זו מאפשר הקוד התפעולי לשחקן האסלאמי הרדיקלי לנהל דיאלוגים זמניים עם יריבים ו"כופרים" כשיטה מניפולטיבית לתמרון מדיני וצבאי ולרווח זמן , אך היא אינה חותרת לדיאלוג שתכליתו להביא לדו - קיום של קבע בין האסלאם לאחרים . לפי הקוד התפעולי שמציג אל - ע'צ'באן , אין מידור המבחין בין דרג מדיני ואופרטיבי במובלעת האסלאמית . השחקן האסלאמי הרדיקלי , כמנהיג , מעורב במבצעי הטרור והחיסול הממוקד כמו גם בהפעלת כל המרכיבים האחרים של העוצמה האסלאמית הנצברת ובהם הפעלת הכוח , ניהול המשאבים , ההונאה והפעלת מחסלים בכיסוי ( פרוקסי , ( ההסתרה וחלוקת השלל . השחקן האסלאמי משמש כתועמלן ה"דעוה" המרכזי , והנו בעל הסמכות העומד בראש מערכת האינדוקטרינציה לשחזור העוצמה והפעלתה . הוא מפעיל את ה"גרעינים , "הקשים הלא הם זרוע לוחמי הג'האד , כזרוע התפעולית המסייעת לזרוע ה"דעוה" בתהליך שחזור העוצמה האסלאמית והפעלת מנופי הלחץ על האויב . הוא פועל להביא להפחדה , לייאוש ולרפיון ידיים בשורות , "כופרים"ה לתבוסתם ולהתאסלמותם ארהאב" ) . ( " השחקן האסלאמי הרדיקלי במובלעת האסלאמית - אספקטים אקטואליים אשר למובלעות האסלאמיות בעולם , ובמיוחד באירופה , השחקן האסלאמי הרדיקלי רואה בחוקי הפלורליזם , חופש הפרט וצנעתו והדמוקרטיה - במתכונת שבה הם נקוטים על ידי האומות הלא אסלאמיות - חלק מתפיסת בערות ג'אהלית הסותרת את האסלאם . שחקן זה משתמש בחוקים אלה במודע , כאמצעי ציני שנועד לספק לו הגנה בשלבי התמקמותו , דגירתו וצבירת עוצמתו במדינותיהם . הוא עושה שימוש מכוון ומוצהר בחוקים אלה כדי לרסק באמצעותם את החברות הלא אסלאמיות המארחות את הקהילות האסלאמיות . שחקן זה משתמש בקונפליקטים ובסכסוכים בחברות הלא אסלאמיות המארחות אותו כדי לגייס מקרבן סוכני השפעה במטרה להרוס את אחדותן הפנימית וביטחונן העצמי של החברות שבהן הוא חוסה כפונדקאי כדי להגביר את כוחו . השחקן האסלאמי הרדיקלי יכול לנצל את הדמוקרטיה , שנואת נפשם של הרדיקלים האסלאמיים ( בשל כך שהיא עשויה לבצר את מעמדו של רוב כופר , ( כסולם חד - פעמי להשתלטות על השלטון ולשריפת הסולם בגמר ההשתלטות . השחקן האסלאמי והטרור שיטת הפעולה הנגזרת מהקוד התפעולי האסלאמי היא שרשרת מתמשכת של חיסולים ועימותים מטרידים בעלי אופי של " פגיעה ובריחה" והסבת אבידות בלתי פוסקות לאויב במסגרת גל מתמשך של התקפות טרור תכופות ומכאיבות ופעולות אינטנסיביות נגד סמלי תרבות , צירי תנועה ומטרות כלכליות ואזרחיות בלב ישות האויב . הדבר מתבצע על ידי כוחות גרילה קטנים יחסית הפושטים , מכים ונעלמים ובדרך כלל לא על ידי סדרי כוח גדולים . לפי קוד תפעולי זה ניתן לבצע טרור על ידי שליח גם נגד בעלי בריתם של המוסלמים ולהכחיש קשר עם הביצוע ( כפי שהפעיל מוחמד את אבו בציר עתבה בן א סיד אל ת'קפי נגד בעלי בריתו ממכה . ( השחקן האסלאמי המצטייר בקוד התפעולי האסלאמי משדר ליריב מסר קבוע של לוחמה פסיכולוגית שלפיו , לכאורה , תאוות המוות שלו עולה על תאוות החיים של יריבו . למעשה שחקן זה הנו תאב חיים , רגיש לאבידות , רגיש לתבוסה , בהיותה מסמלת אובדן הרתעה ומוניטין הפוגעים באסלאם , ושוקל פעולות בדרך כלל בערכים רציונליים מקובלים של תשומות ותשואות . לפי הקוד התפעולי האסלאמי הרדיקלי אין צורך בהנהגה מרכזית למימוש המדינה האסלאמית הנשאפת . קרוב לוודאי שכל תועמלן רדיקלי הפועל במסגרת קוד תפעולי זה במובלעת אסלאמית רדיקלית בעולם מתנהג כ"שוליית הקוסם" בהנהיגו את צאן מרעיתו לאורך ארבעת שלבי ההתקדמות לעוצמה האסלאמית , כאותם " שברי המטאטא" נושאי דליי המים המציפים את הבריכה העולמית . פעילים אסלאמיים רדיקליים אלה מצטיירים לפי שעה כמי שאינם ניתנים לבלימה בדומה למתואר בסיפור הסיוטי של גתה ובפואמה הסימפונית של פול דיקה . השחקן האסלאמי הרדיקלי עושה שימוש מכוון ומוצהר בחוקי הפלורליזם , חופש הפרט וצנעתו והדמוקרטיה כדי לרסק באמצעותם את החברות הלא אסלאמיות המארחות את הקהילות האסלאמיות שיטת הפעולה הנגזרת מהקוד התפעולי האסלאמי היא שרשרת מתמשכת של חיסולים ועימותים מטרידים בעלי אופי של "פגיעה ובריחה" והסבת אבידות בלתי פוסקות לאויב במסגרת גל מתמשך של התקפות טרור תכופות ומכאיבות מוסלמים מתפללים בבריטניה . השחקן האסלאמי הרדיקלי משתמש בדמוקרטיה כאמצעי ציני להתעצמותו

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר