תוכן העניינים

עמוד:5

תו כן הע ניינים פרק ראשון מבוא : בעיות ותחומים אמנות ומדע האמנות ; 9 אספקטים עיקריים של יצירת האמנות ; 12 סגנון , מודוס , תוכן ; 14 שלבי ההתפתחות 16 פרק שני וינקלמאן : כינונן של תולדות האמנות מגמות במאה השמונה עשרה ; 20 האדם בזמנו ; 23 'הגיונות על החיקוי' ; 25 'תולדות : 'האמנות ' מיטאפיסיקה היסטורית של היפה' ; 30 וינקלמאן כמפרש 34 פרק שלישי הרדר : ייחודה של אמנות הפיסול שתי מגמות בהגותו על האמנות ; 38 האמנות היוונית כתופעה היסטורית ; 39 ייחודו של הפיסול ; 41 השוואת האמנויות בריניםאנס ; 43 מקומו של הפיסול בין האמנויות ; 45 היפה באמנות : דחיית הכללים והערכת ההבעה ; 48 עמדתו של הרדר : השאיפה לפרש במקום לשפוט 51 פרק רביעי המאה התשע עשרה : מקורות ומגמות מבוא ; 53 השראת הפילוסופיה : השפעתו של היגל ; 54 המוזיאונים ופיתוח ה'בקיאות' ; 58 שיטתו של מורלי 60 פרק חמישי בורקהארט : תולדות האמנות לפי משימות אישיותו ; 65 'צ'יצ'רונה' ; 67 דמות העולם העתיק ; 70 'תרבות הריניסאנס באיטליה' ; 73 'אדריכלות הריניסאנס' ; 77 הרמוניה וסגנון ; 79 האמן האינדיבידואלי ; 82 תולדות האמנות לפי משימות 86 פרק שישי אלויס ריגל : 'רציית האמנות' משנותיהם של סמפר ולוי : הסבר טכני ופסיכולוגי של האמנות ; 91 מחקריו של ריגל ; 96 האוטונומיה של האמנות ; 102 'רציית האמנות' ; 108 משנתו של ריגל בראי הביקורת 114

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר