תוכן העניינים

עמוד:9

ג . הדגמים העומרים לרשות הפואמה מראשית שנות השמונים 129 ד . ראשית שנות השמונים - הפואמה העברית במצב ביניים , טרם התגבשותם של דגמים חרשים 130 ה . הסיבות להיאחזות הפואמה בדגמים של יל"ג ושל פרוג למן המחצית השנייה של שנות . השמונים 132 ו . אופני השימוש בדגמי הפואמה של יל"ג ושל פרוג בפואמות של חיבת ציון . 1 . 135 מגמות עיקריות בפואמה החיבת ציונית . 2 ; 135 זיקותיו של הצלם הפואמטי ה ' היסטורי' לדגמי האב של יל"ג ושל פרוג . 3 ; 137 הפואמה בדגם הלגנררי 149 ז . בשולי הדגמים הפואמטיים העיקריים - ראשיתו של דגם חדש 154 ח . הפואמה העברית על סף המאה העשרים - סיכום קצר 158 פרק ה : הפואמה העברית בראשית המאה העשרים - כיווני 159 התפתחות מרכזיים א . הז ' אנר של הפואמה במערכת הספרות העברית בראשית המאה העשרים 159 כ . הפואמה העברית במחצית העשור הראשון של המאה - התגבשותם של שני הדגמים הפואמטיים המרכזיים של ח"נ ביאליק . 1 . 161 הדגם הראשון - הפואמה ככלי פואטי לביטוי הסיפור האישי של הדובר . 2 ; 161 הדגמים הרומנטיים האירופיים העומדים לרשות הפואמה העברית . 3 ; 163 'שירתי ' של ח " נ ביאליק - הפואמה האוטוביוגרפיה העברית הראשונה . 4 ; 165 'זוהר' - תכונותיה של הפואמה בפואמה אוטוביוגרפית . 5 ; 168 אופני היקלטותה של הפואמה האוטוביוגרפיה ביצירת המשוררים בני הזמן . 6 ; 171 הדגם השני - הפואמה ככלי לעיצוב סמלי רב רובדי של בעיות לאומיות ואקזיסטנציאליות - 'מתי מדבר ' . 7 ; 172 'הברכה ' - הערות אחדות למקומה של הפואמה בתולדות הז ' אנר ; 178 . 8 היקלטותן של הפואמות הםמליות החזיוניות של ביאליק ביצירה הפואמטית של המשוררים בני הזמן 179 ג . הפואמה ה ' לירית ' הארוכה - צורת היסוד הפואמטית העיקרית למן סוף העשור הראשון למאה ובמשך העשור הבא . 181

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר