סינגור עצמי בשבילי זה ...

עמוד:259

סינגור עצמי בשביל י זה ... תלמידים וסטודנטים , המשתתפים בתכניות מס " ע , נשאלים עם סיום ההנחיה , מהו סינגור עצמי עבורם . להלן כמה מהתשובות : לחבב את עצמי לדבר בשביל עצמי זה ביטחון עצמי לעמוד על הזכויות שלי לדעת שמגיע לי בחירה אישית להחליט על העתיד שלי להיות אסרטיבי להשמיע את הקול שלי לא לכעוס ולא להיות תוקפני לא לוותר לבחור את הכיוון שלי להסתכל על שני צידי המטבע להסתכל על התמונה הכללית ולא לתת לפרטים הקטנים להפריע במשא ומתן להיות עצמאי לא לתת שידרכו עלי לדעת מתי לבקש עזרה לבנות את הזהות העצמית שלי ליצור לי רשת תמיכה שיקשיבו לי ללמוד איך לסנגר גם עבור אחרים פרח שהבשיל יעל היא סטודנטית עם לקויות למידה , החברה במרכז לתמיכה בסטודנטים עם לקויות למידה . היא גם למדה כיצד לסנגר על עצמה . בקטע הבא כותבת יעל על לקויות הלמידה שלה ושל חבריה , ועל התמיכה שהם קיבלו במהלך לימודיהם . התמיכה נועדה לאפשר להם להכיר את הלקויות שלהם ולרכוש כלים להתמודדות לימודית ורגשית עם הקשיים . אחד הכלים שאותו למדו ותרגלו היה הסינגור העצמי . וכך יעל כותבת : " כפרח בוסר , בעיותינו אינן משתקפות רק בתחום הלימודי-אקדמי , אלא משתמעות כנדבך המשפיע על עיצוב וגיבוש אישיותנו כפרטים מתוך הכלל . עכשיו , כפרח שהבשיל , אנחנו יכולים להתגאות בכותרתנו ולזקוף ראשנו , תוך שאנו נטמעים בים הפרחים הסובבים אותנו . כולנו תקווה , שגם הפרחים הנידפים כעת ברוח , יוכלו לנחות ולהשתרש על קרקע פורייה זו . " סינגור עצמי שם הכל על השולחן . זה מנקה אותי מרגשות ונותן לי לחשוב כמו על רשימת קניות , לבקש בקשות וגם להציע פתרונות . אני מרגישה שסוף סוף יש לי לגיטימציה " .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר