יש לי לגיטימציה

עמוד:257

אבל יש לי מידי פעם הליכה אחורה . אני מתקדמת קצת אבל גם הולכת הרבה אחורה . אז הרגשתי שאני רוצה לברוח מהשיעור במחשבים . לא רוצה להיות בשיעור הזה , אבל גם לא יכולה להגיד למורה כלום . בבית כולם עזרו לי , אבל גם עצבנתי אותם , כי כמה פעמים הם כבר יכולים להגיד לי איך מורידים תמונה מהאינטרנט ושותלים אותה בעבודה ? זה נורא מסובך בשביל אחת כמוני שאין לה גישה למחשבים . בקיצור , המורה התייחסה אלי כאל מטומטמת . סיפרתי את זה לענת , החונכת שלי , ממש סתם סיפרתי לה . היא הציעה לי לעשות את הסינגור העצמי . עשינו טבלה , אמרתי מה הקשיים שלי ומה אני הולכת להגיד למורה . גם תרגלתי איתה כאילו היא המורה . בפגישה הראשונה על סינגור עצמי יצאתי באמצע בבכי , נרגעתי , שטפתי פנים וחזרתי . התמלאתי באמוציות . אני רק נזכרת שיש לי בעיה , ואני כבר נשטפת באמוציות וברצון לא להתמודד ולברוח הביתה . אז ישבנו , וענת סרטטה טבלה כזאת , ואז פתאום הרגשתי שיש לי לגיטימציה . גם זה שקיבלתי עזרה מהמכללה , וגם המרכזת של מרכז התמיכה - הם התייחסו אלי נורא ברצינות . אני לא רגילה . כל פעם שאני נתקלת מחדש עם אנשי ממסד , אני לא מצפה שהם יתייחסו אלי ברצינות . איך התחלתי את השנה בלי שיידעו מזה , ואיך ידעתי שיש מרכז ? נכנסה הדיקנית ואמרה בכיתות . אבל גם אז התלבטתי : למלא טפסים או לא למלא טפסים ? ללכת על זה ? לקח לי כמה זמן להתבשל עם זה עד שהחלטתי להגיד . פתאום , עם הסינגור העצמי הזה הבנתי שיש לי לגיטימציה . זה לא ברור מאליו . בן אדם שחי את כל החיים שלו עם רגשות אשמה , לא יכול לנקות את זה , גם אם הוא מודע . לפעמים אני מודעת שמגיעה לי עזרה , אבל אני לא יכולה להיות נקייה לגמרי מרגשות אשמה , ופתאום ענת עושה לי קווים וטבלה ושואלת אותי שאלות והתחלנו ללכת נקודה נקודה . שיחקנו אותה , נגיד שענת המורה אז מה אני הייתי אומרת לה . זה יבש , זה בלי רגשות , והתפלאתי על עצמי שאני מסוגלת לדבר על העניין שלי בלי לחשוב שאני מסכנה . זה צרכים . כרגיל , גם אם אני צריכה לדבר עם מישהו , אני מעדיפה לברוח , לחכות עד לרגע האחרון . אם למשל אני רוצה שידחו לי עבודה , אז אני מחכה עד לסוף , ואז אני מקבלת צעקות מהמורה ' : למה את לא התקשרת אלי ? מן הנימוס שהיית מתקשרת מראש להגיד לי שאת רוצה דחייה . ' ואני אומרת : 'אני מצטערת . לא ידעתי שאני צריכה להתקשר . ' אפילו להרים טלפון זה בעיה בשבילי . כאילו אני מתחננת למשהו . מה זה לתת ארכה לסטודנט ? חשבתי שכאילו אני ממש צריכה להשפיל את עצמי , כדי שיתנו לי ארכה . סינגור עצמי הפתיע אותי . הייתי ממש מופתעת . עברתי פרק בחיים שלי . אני יכולה עכשיו לנתח דברים , שקשורים בי , בלי להיות מסכנה . עשינו גם תרגול , איך אני באה למורה ואומרת . בסינגור עצמי מתחילים בדברים טובים , וזה לא

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר