אני בדרך הנכונה

עמוד:252

אני בדרך הנכונה איציק הוא תלמיד כיתה ח' עם לקויות למידה . הוא לומד בכיתה נפרדת , אך משולב בכמה מקצועות לימוד במסגרת הרגילה . במהלך שבעה מפגשים הונחה איציק להשתמש בסינגור עצמי . הוא בחר לפעול מול שושי , המורה שלו לאנגלית , כי לדבריו "אני יודע שזוהי שפה חשובה וממש חשוב לי להצליח באנגלית , אבל למרות ההשקעה הגדולה שלי , אני לא מתקדם מספיק . "בחומר בתיאור הבא איציק מפרט את פעולת הסינגור , שהייתה עבורו נקודת מפנה בהתייחסות לעצמו וליכולת שלו לתרום להצלחה הלימודית שלו . " קבעתי עם שושי לגשת אליה לחדר מורים בסוף יום הלימודים , כי בשעה הזאת יש לה חלון , ובחדר מורים יהיה לנו נוח לשוחח . במהלך כל היום לא הפסקתי לחשוב על זה , כי השיעור באנגלית היה בשעה הראשונה ואחריו היו לי עוד חמישה שיעורים בהם הייתי פחות מרוכז מתמיד , כיוון שהייתי עסוק בלחשוב כל הזמן על מה שאני אגיד לה . רציתי להגיד לה את הדברים בביטחון מלא ובדיוק כמו שתכננתי . רציתי שהיא תראה שזה חשוב לי , שאני משקיע וממש רוצה להשתפר , ושהיא גם תבין מה יכול לעזור לי להתקדם . בסוף יום הלימודים ניגשתי אליה והתיישבנו בחדר מורים . הרגשתי שהלב שלי דופק ממש חזק אבל לדעתי הצלחתי בכל זאת לשדר ביטחון ולהישמע רגוע . אמרתי לה את הדברים , אולי לא בדיוק באותן המילים שתכננתי , אבל בדיוק באותו הסדר . היא הקשיבה לי עד הסוף וחייכה אליי . אז ככר הבנתי שהיא תסכים ובאמת היא הסכימה . אחרי השיחה אתה היו כבר עוד כמה שיעורים , ובאמת היא כבר מתייחסת אחרת . היא נתנה לי את רשימת המילים להכתבה לשבוע הבא , ואני מצליח פרק 12 עדויותש למסנגרי םעצמיי ם בפרק זה יובאו עדויות אישיות של ארבעה מסנגרים עצמיים עם לקויות למידה , שהשתתפו בתכניות מס '' ע : איציק ואורן הם תלמידי חטיבת הביניים , ורינה ויעל הן סטודנטיות . תיאוריהם מבטאים את התפיסה שלהם לגבי תהליך ההנחיה לסינגור עצמי ותרומתו עבורם . העדויות לוקטו במהלך שיחות אישיות , שניהלו המנחים עם לומדים אלו .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר