תכנית מס"ע לסטודנטים

עמוד:249

נורית : השנה גיליתי את הטייפ , שאני מקליטה כו את השיעורים החשובים שלי ואליהם אני מקשיבה אחר כך . ככה אני יכולה לאבד את המורה פתאום בעשר דקות בהתחלה . זה לא קבוע איפה אני מאבדת . מראיינת : ואז מה את עושה ? נורית : אני לוקחת את הטייפ , מקשיבה בבית , כשבסמסטר הראשון גם הקלדתי את כל השיעורים . וגם בהקלדה אני לא יכולה לעשות הפרדה מה חשוב ומה לא חשוב . הקלדתי כל מילה . מבחינתי הכל היה חשוב , אבל עם זה הפסקתי , כי זה לוקח המון המון זמן והרגשתי שאני דורכת במקום ולא מתקדמת . עם כל הכבוד לקושי ולעככה הזאת שיש לי בלימודים , אני מוכרחה גם להתקדם . מראיינת : מורים הסכימו שתקליטי בשיעורים שלהם ? נורית : אני בהתחלה מאוד התביישתי לבקש . לא באתי . חברה שלי עשתה את זה במקומי . חוץ מאשר ממורה אחת , שאני חושבת שאני ביקשתי , לא ביקשתי כמעט מאף מורה . מורה אחת לא הסכימה . לא שהיא לא הסכימה לי , היא לא הסכימה לחברה שלי . חברה שלי באה וביקשה אם היא יכולה להקליט . מראיינת : המורה לא הסבירה למה היא לא מסכימה להקלטה ? נורית : אני מאוד התביישתי . גם עדיין יש לי בעיה שאני מתביישת לבוא ולהציג את זה . מראיינת : חוץ מאשר מהמורה האחת , את אישית לא פנית לבקש מאף מורה אחר ? נורית : לא . רק לקראת המבחנים הייתי צריכה להודיע להם שאני זכאית להארכת זמן . אז באתי וביקשתי . מראיינת : איך ביקשת ? את זוכרת מה אמרת להם ? נורית : הייתי מאוד נבוכה . גם הורדתי את הראש ואת העיניים . לא היבטתי באף אחד מהם , ואמרתי משהו כמו : "אני לקויית למידה ויש לי הארכת זמן . זה בסדר . "? טוב , אבל השתפשפתי מאז , אני חושבת . מראיינת : אם היית רוצה לבקש עכשיו , היית מבקשת אחרת ? נורית : הסמסטר התחיל בזה שאני פניתי למורים וביקשתי להקליט ואני מאמינה שאני מבקשת אחרת , כי זה שונה . באתי ואמרתי : "אני לקוית למידה וטייפ מאוד עוזר לי לשחזר מה שקורה בשיעור , ואם אפשר להקליט . " הייתה היענות . אף אחד לא אמר לי לא . יש תחושה שעוזרים . כאן במיוחד . "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר