תכנית מס"ע לסטודנטים

עמוד:248

התגובה הזו של הסטודנטית התקבלה בהערכה רבה על ידי משתתפי הפורום והיא הצליחה לשנות אצל חלק מהמשתתפים עמדה ראשונית ומסתייגת מהתאמות במבחנים לפרחי הוראה . דוגמה 'להתפתחות של ס'נגור עצמי בעקבות תכנית y " OD נורית היא סטודנטית במכללה להכשרת מורים והיא לומדת במסלול לחינוך מיוחד . לנורית יש לקות למידה , המתבטאת בקשיים בהבעה בכתב , בקשב ובארגון . לפיכך היא מתקשה להקשיב להרצאות במסגרת המכללה ובו זמנית גם לעסוק ברישום דברי המרצה . השיחה הבאה התקיימה עם נורית , והיא מכילה מידע לגבי מיומנויות הסינגור העצמי של נורית בשתי נקודות זמן שונות : לפני שלקחה חלק בתכנית ההנחיה לסינגור עצמי , ולאחריה . להלן תמליל השיחה וניתוח מרכיביה : מראיינת : שלום נורית . אני קודם רוצה להודות לך על הנכונות שלך לבוא ולדבר ושאני אקליט אותך . מה שנעשה זה שנשוחח בינינו . בואי נתחיל בזה שתספרי לי מי את , מה את לומדת במכללה ומה את רוצה להיות . נורית : קוראים לי נורית . אני היום בת . 27 התחלתי את הלימודים שלי כאן כמכללה לפני שנה . אני לומדת במסלול של חינוך מיוחד ומאוד מאוד רוצה להיות מורה בחינוך המיוחד . וזהו . אני גרה היום בבאר שבע עם שתי שותפות . מראיינת : את רוצה להתמחות בתחום מסוים בחינוך מיוחד ? נורית . עדיין לא החלטתי . אני לא יודעת מה אני רוצה , כי אני עוד לא יודעת במה אני יכולה להיות הכי טובה . מראיינת : איזה סוג של קשיים לימודיים את פוגשת בתוך המכללה ? נורית : אני חושבת שזה מתחיל מהבוקר . מהרגע שאני מגיעה כאן למכללה . אפילו עוד בבית , ההתארגנות שלי לבוא לכאן , היא דורשת ממני הרבה מאמץ . אני קמה מאוד מוקדם כדי לארגן את התיק ולהתארגן בעצמי ולא לשכוח כלום . אני מגיעה למכללה וצריכה לשבת כאן משמונה וחצי ועד חמש , בהרצאות שלפעמים אני לא מצליחה , מאוד מאוד קשה לי . מראיינת : זה עמוס ? נורית : זה עמוס בהרבה דיבורים , בפיתוח של רעיונות . זה מאוד מעניין אותי , אבל אחרי 45 דקות אני מתחילה למצוא לי מיקודים אחרים בעיניים . מראיינת : איזה פטנטים יש לך כדי להיות קשובה לאורך שעה וחצי ולא רק 45 דקות ?

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר