תכנית מס"ע לסטודנטים

עמוד:240

. 4 תחושה של האשמה עצמ > ת : "אני אשם שקשה לי , " "לא מגיע לי שיתייחסו אלי אחרת . " "אני מרגיש שעשיתי משהו לא טוב ובגלל זה אני צריך להתנצל ולהסביר . " . 5 תחושת כעס ותסכול : "אני כועסת עליהם ולא מבינה איך הם היו מסוגלים לעשות לי ככה , " "הם ראו מה שהם רצו , "לראות "כעסתי שהם לא מבינים אותי , לא מנסים להבין אותי ולא רוצים להבין . "אותי מפגש שני - מפגש זה עסק בשלושה נושאים : א . העלאת הדים ועיבוד התחושות מהמפגש הקודם ב . היכרות עם דו"חות האבחון האישיים ג . בניית פרופיל אישי : זיהוי כוחות , קשיים ודרכי פיצוי אישיות א . ה'ל'לאת הדים ועיבוד התחושות מהמפגש הקודם השאלה הראשונה שהופנתה לקבוצה הייתה : "מה הרגשתם כשיצאתם מהמפגש הקודם . "? שאלה זו העלתה מגוון של תחושות , חלקן של תסכול וכעס , וחלקן תחושות המהוות בסיס ללקיחת אחריות אישית לשינוי , כמו : תחושות של פתיחות , בעלות על הקושי , העצמה ונכונות לעשייה . להלן מקבץ של ציטוטים מדברי המשתתפים לגבי תחושות , שהמפגש הראשון העלה בהם : אני יצאתי מהמפגש עס המון תסכול , כי הוא עורר בי דבר שתמיד רציתי להדחיק , שיש לי בעיות ואני לא עושה כלום להתגבר עליהן . החלטתי לעבוד על עצמי . הרגשתי שזה קושי שלי ואני מוכנה לקבל עזרה . הרגשתי שמגיע לי . המפגש נתן לי לגיטימציה לבקש עזרה . הרגשתי מחוזקת . הבנתי שיש לי קושי ושיש דרך להתמודד איתו . המפגש גרם לי לעשייה . תפסתי אומץ וניגשתי לאנשים שיכולים לעזור . ב . היכרות D"v' / 'Nr » \\ mnr \ n 1 n " 1 T ay מרבית הסטודנטים היו באבחון פסיכולוגי / דידקטי ובידיהם היו דו " חות אבחון אישיים . עבור חלקם הדו " חות האלו היו חידה נעלמה . הם לא הבינו בהכרח מה בדיוק כתוב שם , ולעיתים טענו בלהט שזה בכלל לא מייצג אותם . כמנחת הקבוצה , ראיתי בדו"חות האלו בסיס נתונים ללמידה עצמית . הסטודנטים הביאו עותקים מהדו " חות , עיינו בהם בקבוצה והוזמנו לשאול שאלות הבהרה ולהעיר לגביהם . הם ביקשו הבהרות לגבי מושגים מקצועיים שהופיעו בדו"חות שלהם ,

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר