תכנית מס"ע לתלמידים

עמוד:228

דוגמה : 3 ה'ל'ך ההנחיה 'לסינגור ץצמי - שילוב סינגור עצמי בכתב מפגש 1 איציק הוא תלמיד עם לקות למידה , הלומד בכיתה ה' מקדמת , הממוקמת בתוך בית ספר יסודי רגיל . הוא מתקשה במיומנויות יסוד ( קריאה , כתיבה , חשבון , ( ומגלה בעיות קשב ואימפולסיביות . בפגישת ההנחיה הראשונה התבקש איציק לציין אילו קשיים חווים תלמידים בכיתתו . הוא מנה רשימה ארוכה של קשיים ; בשיעורי עברית ותורה צריך לקרוא הרבה . קשה לשלוט בידיים ולחשוב פעמיים לפני שעושים משהו . בשיעור מוזיקה קשה לשיר ולקרוא את השיר . קשה לתלמידים ללמוד את , abc-n ו"נראה לי שגם למורה קשה . "ללמד קשה לקרוא שעון . אי אפשר לעשות מה שרוצים , כי צריך להקשיב למורים . קושי בחשבון ובהנדסה . קושי לקרוא בקול רם . קשה לענות על שאלות פתוחות . קשה לא להתחצף ולא לקלל מורים . אסור להביא כדורגל . צריך להגיע בזמן לבית ספר . מתרגשים לקראת מבחנים ולקראת משחקי ליגה בכדורגל . לאחר מניית הקשיים האלו התבקש איציק לסמן קושי אחד או יותר מתוך אוסף הקשיים של תלמידי הכיתה , שגם הוא מתנסה בו / בהם . הוא סימן את כל הקשיים , זולת שניים , כקשיים שגם הוא חווה . הקשיים שסומנו מתארים היטב את קשייו הלימודיים בקריאה , בכתיבה ובחשבון , וכן קשייו בקשב ובארגון ובעמידה בכללי המשמעת שבבית הספר . מתוך כל הקשיים האלו הוא ביקש להתמקד בקושי שלו לקרוא . מפגש : 2 איציק התוודע ללקויות למידה בכלל ולקושי שלו בקריאה בפרט , על פי קווי ההנחיה הכלליים להיכרות עם לקויות למידה . הוא התעניין לדעת למה כל כך קשה לו לקרוא סיפורים ארוכים והוסבר לו , כי ייתכן שקשיים בפענוח ובהבנה של שפה כתובה מכבידים עליו במשימות של קריאה עצמאית . נוסף על כך , גם הקושי להיות קשוב משפיע על קריאת סיפור ארוך .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר