תכנית מס"ע לתלמידים

עמוד:227

נוסחו גם היגדים לפגישה המקדימה , ובהם רון עתיד לומר למורה : " אני רוצה שהילדים בכיתה לא יכעסו עלי ( היגד חיובי . ( אני משתדל לשבת על הכיסא ולא לזוז , אבל את יודעת שיש לי טורט , ואני לא שולט על הגוף שלי . אז כל הילדים מתעצבנים עלי ( תיאור הקושי . ( אני מבקש שתרשי לי לדבר עם הילדים בשיעור חברה ולהגיד להם שרק אני אלעס מסטיק בשיעורים , כי זה כמו תרופה בשבילי ואז אני לא מדבר ולא זז ( הצעת פתרון . ( במפגש זה חזה רון קשיים , העלולים לעלות במפגש הסינגור עם חבריו . הוא גם ניסח את היגדי הסינגור מול חבריו לכיתה , כדלקמן : " אני רוצה להיות שקט ולא להפריע ( היגד חיובי . ( אני משתדל לשבת על הכיסא ולא לזוז , אבל יש לי מחלה שקוראים לה טורט , ואני לא שולט על הגוף שלי . הגוף שלי זז מעצמו . גם כשאני מנסה לשלוט על עצמי ולא להזיז את הצוואר זה לא מצליח לי ( תיאור הקושי . ( אם אני לועס מסטיק אז זה תרופה בשבילי . הפה שלי עסוק ואז אני לא מדבר ולא זז . אני מבקש שתרשו לי לקחת בכיתה את התרופה של המסטיק ואז אני לא אזוז ולא אפריע . ( הצעת פתרון " . ( בין המפגש החמישי והמפגש השישי התקיימה השיחה המקדימה עם המורה ( למעשה פגישת הסינגור העצמי איתה . ( מפגש : 6 מפגש זה היה מפגש המשוב לפגישה עם המורה . המורה העלתה את הקושי שלפיו גם שאר התלמידים ירצו ללעוס ושאלה כיצד הוא יסביר שרק לו מותר . היא הציעה לשנות את סדר הפעולות : קודם כל להזמין את הרופא לבוא ולהסביר לתלמידים על המחלה , ורק אחר כך רון יפנה לתלמידים בבקשת הסינגור העצמי ללעיסת המסטיק בכיתה . בין המפגש השישי לשביעי הגיע הרופא לשיחת הסבר בכיתה על מחלת הטורט , וכסוף הרצאתו פנה רון בבקשת הסינגור העצמי לחבריו , ואמר את היגדי הסינגור כפי שתכנן במפגש החמישי . מפגש : 7 מפגש זה היה מפגש המשוב לשיחת הרופא עם התלמידים ולסינגור העצמי של רון לפני חבריו לכיתה . מסתבר שבמהלך הפגישה בכיתה רון היה נרגש ביותר , מה שעוד החמיר את חוסר השליטה המוטורית שלו . הוא פנה בדבריו לתלמידים , וניסה למקד את מבטו בחברו יוסי , אך רון התנועע בלי הרף ודיבר מהר מאוד , כך שחבריו לא הצליחו להבין מה הוא מבקש . במהלך הפגישה עם התלמידים , המורה החלה ביוזמתה לתרגם לשאר הילדים את הדברים של רון , למרות שרון לא ביקש זאת ממנה . הילדים הסכימו ל"טיפול , "המסטיק ורון הרגיש שההסכמה באה בזכות ההצעה שלו לדבר לפני הכיתה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר