תכנית מס"ע לתלמידים

עמוד:222

דוגמאות להנחיה בתפנית y " OE > לתלמידים שלוש הדוגמאות הבאות מובילות את הקורא צעד אחר צעד בכל אחד ממפגשי ההנחיה שהתקיימו עם לומדים בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים . שתי דוגמאות - הראשונה והשלישית - מתארות סינגור עצמי של לומדים עם לקויות למידה לפני מוריהם , ואילו הדוגמה השנייה מדגימה סינגור עצמי לפני חברים בכיתה . שתי הדוגמאות הראשונות כוללות סינגור עצמי דבור , בעוד הדוגמה השלישית עוסקת בעיקרה בסינגור עצמי כתוב . דוגמה : 1 הליך ההנחיה לס'נגור עצמי - ס'נגור 'ל 0 ני מורה מפגש : 1 מירב היא תלמידה עם לקות למידה , המשולבת בכיתה ח ' רגילה בתיכון מקיף . בפגישת ההנחיה הראשונה התבקשה מירב לציין אילו קשיים חווים תלמידים שונים בבית הספר . הקשיים נרשמו בדגם של שמש אסוציאציות . מירב מנתה שבעה קשיים : קושי כללי להתרכז , שכחה בבחינה עקב התרגשות , בושה להצביע ולשאול , קושי להעתיק מהלוח , קושי להסביר , קושי להתרכז בגלל הפרעות מצד חברים , דרישות גבוהות של המורה המקשות להגיש את העבודות בזמן . הנה תרשים הקשיים שציירה מירב :

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר