תכנית מס"ע לתלמידים

עמוד:217

אישית , והיא מתקיימת בין התלמיד ובין המנחה . התכנית כוללת כשישה מפגשים בני 45-30 דקות כל מפגש , הנערכים במהלך יום הלימודים מחוץ לכיתת האם של התלמיד . התכנית כוללת את הרכיבים של ידע אישי וסביבתי , רכיב המיומנויות ורכיב טיפוח התכונות המוטיבציוניות . להלן תיאור הפעילות המרכזית בכל מפגש מ-. 0 גש ראשון : ק ם" 1 ' / ע \ ונ'ם סינגור עצמי בא לענות על צורך , ולכן המפגש הראשון עוסק בקשיים שהילד מתנסה בהם . מרבית התלמידים עם לקויות למידה חווים קשיים מכאיבים בבית הספר , וההתחברות עם התלמיד צומחת ממה שהוא חווה וממה שמטריד אותו . דיון ראשוני בהצלחות , בכוחות או בדרכי פיצוי אפשריות , מבלי להתייחס לחוויות הכישלון העמוקות , עלול להתפרש על ידי התלמידים כדיון לא רלוונטי , בנוסח של "לי קשה והיא מדברת איתי על זה שלא קשה . "לי לכן המפגש הראשון עוסק באופן גלוי במה שמטריד את התלמידים , והוא קשייהם בבית הספר . המפגש נערך תוך הקשבה אמפתית לקשיי הילד , הכרה בהם וכבוד לרגשות התסכול והכאב שלו . המפגש הראשון כולל שתי פעילויות : באמצעות האסטרטגיה של סיעור מוחות התלמיד מתבקש להעלות אסוציאציות אישיות סביב המונח "קשיים בבית הספר . " ההנחיה לתלמיד היא למנות קשיים שונים , שתלמידים עשויים להיתקל בהם במהלך יום לימודים בבית הספר . התלמיד מעלה את הקשיים , ואלו נרשמים במבנה של שמש אסוציאציות מסביב למונח המרכזי של "קשיים בבית הספר . " התלמיד מתבקש לסמן קושי אחד או כמה קשיים מתוך אוסף הקשיים שהעלה , שגם הוא מתנסה בו / בהם . אם התלמיד טוען שהוא אינו חווה אף אחד מהקשיים שהועלו , הוא מתבקש להוסיף קושי אחד או יותר שהוא חווה אישית . המנחה מעודד את התלמיד לתאר את הקושי לפרטיו והוא אמפתי לקשיים שהילד מתאר . תיאור הקשיים נכתב על ידי התלמיד או המנחה כרשימה המתארת את הקושי . מ 9 גש שני : מי אני ? במפגש זה התלמיד לומד להכיר את עצמו ; למה אני לומד בכיתה מיוחדת , או מדוע אני בתכנית שילוב ? מהן לקויות למידה ; במה מתבטאת הלקות שלי ? תלמידים המקבלים שירותי סיוע , בין אם הם לומדים בכיתות נפרדות או שהם משולבים בכיתות רגילות אך מקבלים תמיכה במרכז למידה , עשויים להתבייש או להרגיש נבוכים ומבולבלים . הם עלולים לחשוב , שהתמיכה הזו ניתנת להם כי הם טיפשים ואינם מסוגלים ללמוד . הם אינם יודעים בהכרח שאדם עם לקות למידה

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר