תכניות הנחיה לסינגור אצמי לסטודנטים

עמוד:214

הקורס האוניברסיטאי משולב בתכנית לימודים בת שנתיים עד שלוש שנים לאנשים עם לקויות למידה , העלולים להתקשות בלימודים בתכנית של מכללה רגילה . הקורס נמשך שלושה עשר שבועות ועוסק בנושאים כמו : רגשות לגבי לקויות למידה ; מהן לקויות למידה ? הגורמים ללקויות למידה ; כיצד מאבחנים לקויות למידה ? בחינות ולקויות למידה ; המאפיינים השכיחים של אנשים עם לקויות למידה ; סוגים שונים של לקויות למידה ; סגנונות קוגניטיביים ; זיהוי הכוחות ; דרכי פיצוי ללקויות למידה ; פיתוח פרופיל למידה אישי ; לקות למידה וסינגור עצמי . במהלך פיתוח מיומנויות הסינגור העצמי לומדים הסטודנטים לתקשר את הצרכים שלהם ולעמוד על זכויותיהם . הסינגור כולל שלושה היגדים ; היגד חיובי , תיאור הקושי והצעת אסטרטגיה אפשרית להתגבר עליו . ( ראו פירוט המיומנות של בניית היגדי סינגור עצמי בפרק ( . 8 תפקידו של המנחה להשתתף במשחק תפקידים , כדי לסייע לסטודנטים להשתמש במיומנות זו במצבי חיים אמיתיים המוצגים על ידם בקורס . ההשפעה של תכנית ULD נחקרה באופן מבוקר תוך שימוש בקבוצת ניסוי ( הסטודנטים שהשתתפו בקורס ) וקבוצת ביקורת ( קבוצה אחרת של סטודנטים עם לקויות למידה שלא השתתפה כקורס . ( נמצא כי ההשתתפות בקורס סייעה לסטודנטים לדעת יותר על לקויות למידה ואפשרה להם לבטא בבהירות את הכוחות , את הקשיים ואת אסטרטגיות הפיצוי המותאמות להם .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר