קידום ייחוסים פנימיים-נשלטים ותכנית "הדיאלוג הייחוסי"

עמוד:161

ץ וגמה : 2 המורה מחזירה בוחן ב 00 רות בנושא החריזה . מ'כא'ל נ 3 ש'ל . הדיאלוג המרכ > ב ה"חוסי מורה : מיכאל , שמתי לב שלא חזרת על החומר אי שימוש באסטרטגיה מקדמת ( 5 ) מיכאל : המורה , אני לא מבין את החרוזים האלה . זה מבלבל אותי . זה קשה מידי בשבילי מורה : מיכאל , כשאתה לא מבין חומר מסוים , מה אתה יכול לעשות ? הפניית שאלה מנחה ( 7 ) מיכאל : לבקש עזרה ממך . מורה : נכון מאוד . אז מי אחראי : אתה או החומר הקשה ? קבלת אחריות אישית ( 2 ) מיכאל : ברור שאני . אבל מה אני יעשה ? נזכרתי מאוחר מידי לבקש עזרה . מורה : אני מוכנה הפעם לתת לך בוחן חוזר התקדמות ביחס לעצמו ( 1 ) מיכאל : מורה , תודה . אני רוצה . בטח . תלמדי אותי את החומרי מורה : ברצון . תכין שאלות שאתה לא מבין פירוט האסטרטגיה ( 6 ) ואני אשמח לעזור לך . מיכאל : מורה , תדעי לך שהייתי רוצה עוד מורות כמוך . המורות הפנימו את המשוב החינוכי-ייחוסי על מרכיביו . הן הדגישו את החשיבות של השקעת מאמץ ופיתחו יחד עם התלמידים אסטרטגיות העשויות לקדם הצלחה במצבים לימודיים וחברתיים . בהדרגה גם התלמידים למדו לדבר "בשפה ייחוסית" ולהתמקד באחריות האישית שלהם להתקדמות ולהצלחה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר