קידום ייחוסים פנימיים-נשלטים ותכנית "הדיאלוג הייחוסי"

עמוד:160

מרכיבי המשוב . 1 הצגת ההתקדמות של התלמיד כעניין אישי תוך השוואתה להישגים האישיים הקודמים ; . 2 קבלת אחריות אישית להצלחה ולכישלון ; . 3 הכרת החשיבות שבהשקעת המאמץ ; A פירוש המושג מאמץ : השקעת זמן , תשומת לב , רצינות והתמדה ; . 5 מתן משוב חיובי על שימוש באסטרטגיה מקדמת ; . 6 פירוט מילולי של מרכיבי האסטרטגיה היעילה ; . 7 הפניית שאלה מנחה לתלמיד על הסיבות לכישלון וכיצד הוא יכול לשפר את הלמידה שלו . להלן שני דיאלוגים בין מורה לתלמיד . כל אחד מהם התרחש באופן ספונטני , כשהמורה משתדלת לכלול באופן מודע בדבריה חלק ממרכיבי המשוב החינוכיייחוסי . המספר שבסוגריים מציין את מספרו של המרכיב . ^ גמה : 1 הת'למ'ץ 'ם 0 > ' וק'ם > 'ב ב ^ ת כ'תה הדיאלוג המרכיב הייחוסי מורה : מידד , אני רואה שאתה עובד ברצינות פירוש המאמץ ( 4 ) מידד : כן , אני מבין את התרגילים האלה מורה : יופי . מה עשית כדי להבין ? שאלה מנחה ( 7 ) מידד : אני קורא את השאלה . מורה : נהדר . אני רואה שאתה מסמן בקו את הפעולה ( בחשבון ) שצריך לעשות . פירוט האסטרטגיה ( 6 ) מידד : כן . אני מבטיח לך שגם בתרגיל הבא אני אסמן . מורה : תבטיח את זה לעצמך , קבלת אחריות אישית ( 2 ) ואני אשמח מאוד לראות אותך פותר נכון . התקדמות ביחס לעצמו ( 1 )

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר