פיתוח תחושת מסוגלות עצמית ותכנית "חבר וירטו@לי"

עמוד:142

יציאה לקניות בקניון , על נסיעה מחוץ לעיר , על יום הולדת או על מבחן בבית הספר . המכתבים כוללים המלצות על מוזיקה , סרטים , תכניות טלוויזיה או אתרים באינטרנט . התלמידים גם שואלים את החבר הווירטואלי שלהם שאלות יומיומיות כמו איך להתאפר ומה ללבוש . . 3 שיתוף בחוויות רגשיות : התלמידים רואים בחבר הווירטואלי ידיד נפש , שניתן להתחלק עמו בחוויות רגשיות וחברתיות . חוויות אלו עוסקות בתחומים מגוונים כגון אלה : א . חוויות הקשורות בבני המשפחה כמו פטירת סבתא , הטירחה במחויבות להשגיח על אחים צעירים או מריבות עם הורים . ב . חוויות המתרחשות עם בני הגיל , כמו : יום הולדת לחבר או פרידה מחבר , בדידות או נידוי חברתי . ג . חוויות בית-ספריות כמו התלבטות לגבי יציאה לטיול שנתי , מריבה בחצר בית הספר , כישלון במבחן , שגיאות כתיב רבות ומטרידות או כעס על מורה "לא . "מבין . 4 בקשת ייעוץ במצבי מצוקה רגשית : התלמידים מתייחסים באמון לחבר הווירטואלי שלהם ורואים בו אדם שניתן לבקש את עצתו ולבטוח בדיסקרטיות שלו . הם מבטאים ביטחון זה במפורש , כשהם מציינים : "אני יודעת שלא תספר לאף . "אחד אחת התלמידות , לדוגמה , תיארה מצוקה אישית שלה וחוסר ידיעה כיצד להתמודד עם מצב , שבו "ידיד שלי משתמש בחשיש ובגראס . מה לעשות "? . 5 הזדמנות להבעת פנטזיות לגבי דמויות ומצבי חיים , שהמתבגר היה רוצה להימצא בהם . באחד מהמכתבים הראשונים סיפרה תלמידה לחברה הווירטואלית שלה כי היא "גרה בדירה שכורה בתל אביב , " אף שבפועל היא תלמידת תיכון וגרה בעיר בדרום הארץ . הסטודנטית התלבטה כיצד להגיב לדברים אלו , והעלתה זאת כקושיה בפורום המתוקשב של הסטודמטים . עמיתיה בפורום המתוקשב טענו כי הרבה אנשים מתחזים באינטרנט למטרות שונות , וכי יכול להיות שיותר נוח לתלמידה להתחזות למישהו אחר כדי להיפתח : "ייתכן שהתחזות זו היא חלק ממימוש הדמיון של התלמידה ... נראה לי שאם היא תרגיש בטוחה ותקבל לגיטימציה 1 תמיכה לכל חשיפה קטנה מצידה היא תיפתח ותהיה יותר אמיתית . "אתך הסטודנטית קיבלה את העצה , והיא יזמה שיחה מתוקשבת עם התלמידה לגבי הבדלים בין מגורים בעיר הגדולה ובעיר הקטנה . לאחר כמה מכתבים "חזרה " התלמידה להתגורר בעיר הדרומית .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר