פיתוח תחושת מסוגלות עצמית ותכנית "חבר וירטו@לי"

עמוד:138

פיתוח תחושת מסוגלות עצמי תותכנית " חבר וירטו @ לי " מתוך אמונה בכך שתוצאות ההתנהגות משפיעות על ציפיות ופעולות כעתיד , פותחה תכנית "חבר וירטו @ לי " ( קוזמינסקי , , ( 2001 שמטרתה לאפשר לתלמידים מתבגרים עם לקויות למידה לחוות הצלחה בתקשורת בין-אישית המתקיימת בסביבת למידה מתוקשבת . כידוע , לקות למידה היא לקות אינטרינזית לפרט , והיא מלווה אותו במהלך חייו . בגיל ההתבגרות הוא עלול להתקשות בהשגת היעדים הייחודיים לגילו . וויטמאייר ( Whitmire , 2000 ) עומדת על כך בסקירתה . מחקרים התפתחותיים מזהים שני יעדים ראשוניים בתחום החברתי והקוגניטיבי בגיל ההתבגרות , והם : . 1 ייצוב הזהות העצמית והאישית : יעד זה מושג באמצעות יצירת יחסים רבגוניים עם בני הגיל ובנייה מחדש של מערכת היחסים עם המשפחה . מתבגרים יוצרים אינטראקציות חברתיות , שמטרתן , בין השאר , לחזק את תחושת העצמי שלהם . אינטראקציות אלו מכונות "אינטראקציות אסטרטגיות " , ( Elkind , 1980 ) והן עשויות לכלול , לדוגמה , שיחות טלפוניות , שימוש בהודעות כתובות בטלפון הסלולרי או שימוש בדואר אלקטרוני , פרק 9 רכיב התכונותהמוטי בציוניות הרכיב השלישי של פעולת הסינגור העצמי הוא רכיב התכונות המוטיבציוניות הנדרשות לסינגור עצמי יעיל . ברכיב זה נמנות לרוב התכונות של תחושת אוטונומיה , תחושת מסוגלות עצמית וייחוס הצלחות וכישלונות לגורמים שבשליטת הלומד . המודליס התאורטיים העומדים בבסיס רכיב התכונות המוטיבציוניות פורטו בפרק . 3 להלן תיאור שתי תכניות , המתמקדות בקידום תכונות מוטיבציוניות : תכנית "חבר וירטו @ לי , " שמטרתה לפתח תחושת מסוגלות עצמית , ותכנית הדיאלוג הייחוסי , המקדמת לקיחת אחריות אישית וייחוסים פנימיים-נשלטים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר