ידע סביבתי: תנאים מקלים והתאמות לימודיות

עמוד:129

. 6 לערב מספר רב של חושים - חזותי , שמיעתי , מישושי , תנועתי - כתהליך ההוראה-למידה . תלמידים עם לקויות למידה עשויים להצליח כך יותר . . 7 להקצות זמן נוסף להשלמת משימה ארוכה או מפורטת . . 8 לכתוב את אוצר המילים הייחודי לנושא הנלמד על הלוח במהלך ההוראה . פעילות זו , שתיעשה על ידי המורה , תעזור לתלמידים להכיר טוב יותר את הביטוי המתאים ולראות מהו האיות הנכון של כל מילה . . 9 להעדיף חומרי לימוד מודפסים . אם החומר מוגש בכתב יד יש להקפיד על כתב יד קריא במיוחד . . 10 להגיש לתלמידים חומרי למידה המודפסים ברווח כפול ולהדגיש את מושגי המפתח הכלולים בהם . . 11 לאפשר לתלמידים להשתמש במחשב נייד לרישום הערות . . 12 לאפשר לתלמידים להשתמש במאיית אלקטרוני . . 13 לאפשר לתלמידים להשתמש במחשבון רגיל או במחשבון קולי . . 14 ליידע את התלמידים מראש על כל שינוי , כדי שיוכלו לחוות אותו ללא קושי . . 15 לאפשר לתלמידים לבקש מהמורה לכתוב עבורם את ההוראות למשימה , כדי להבטיח שהמידע יהיה מדויק . . 16 לסייע לתלמידים באיתור חבר מהכיתה , שניתן לצלם ממנו את הרשימות שלו . אם התלמידים עם לקות הלמידה לא יצטרכו לעסוק ברישום דברי המורה , הם יוכלו להתרכז טוב יותר במה שנאמר בשיעור . התאמות בבחינות . 1 מרבית התשובות ( סימון , הקפה בעיגול או כתיבה ) צריכות להירשם על טופס המבחן עצמו , כדי שהתלמיד לא ייאלץ להעביר מידע מטופס המבחן לדף אחר שעליו ייכתבו התשובות . . 2 השאלות צריכות להיות ישירות וברורות ולא עקיפות ומתחכמות . . 3 אוצר המילים במבחן צריך להיות מוכר לתלמידים מן השיעורים שנלמדו . . 4 המבחן צריך להיות מודפס וברווח כפול ( או עם אותיות מוגדלות , על פי הצורך . ( . 5 יש לאפשר לתלמידים לסמן את הערותיהם על טופס המבחן עצמו . סימון מילים חשובות או סימון החלקים הנדרשים בתשובה יכול לסייע לתלמיד להתמקד בשאלה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר