ידע אישי: אפיונים אישיים ותנאי למידה

עמוד:120

דוגמה לאפיונים אישיים של לומד עם לקות למידה : כוחות הבעה בעל-פה והשתתפות בכיתה למידה תוך התנסות התמדה רגישות לחברים עם בעיות יצירתיות מוטיבציה להישג אחריות אישית קשיים קושי בהבעה בכתב ובאיות תקין קושי בזכירת מידע ספציפי ובאחזורו מיומנויות דלות של פענוח בקריאה הכללת יתר קשיים בארגון ובניהול זמן סף תסכול נמוך תפיסה עצמית נמוכה רשימת הבקרה הבאה פותחה על ידי קבוצת הלמידה הקנדית של איטון וקול והיא מיועדת להערכה עצמית של הלמידה . ( Eaton & C 01111 , 2000 ) במקור הייתה הרשימה כלי עזר לתלמיד עם המעבר שלו לבית הספר העל יסודי , ובאמצעותה יכול היה לזהות את אפיוניו האישיים . התלמיד אמור למלא את הרשימה בעצמו או בסיוע של המורה . הרשימה מפורטת וכוללת 16 תחומים מגוונים ( לימודיים , חוץ-לימודיים וחברתיים , ( העשויים להוות אתגר לתלמידים עם לקויות למידה כגון האזנה , הבעה בעל פה ובכתב , קריאה , כתיבה , מתמטיקה , ארגון , קשב , הכנת שיעורי בית , מיומנויות ארגון , יכולת לעמוד במבחן , מחשבים , אומנויות ומיומנויות חברתיות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר