ידע אישי: אפיונים אישיים ותנאי למידה

עמוד:119

ידעאישי : אפיונים אישיים ותנאיל מידה העיר דלפי , שעמדה לרגלי ההר פרנסוס , התפרסמה ביוון העתיקה כ " מרכז העולם . " היא הייתה מקום מושב האוראקל של אפולו , אל השמש . למקדש אפולו הגיעו אנשים שביקשו להיוועץ באוראקל ולזכות לתשובת האל . ההיסטוריון היווני פלוטארך , שהיה גם אחד משומרי מקדש אפולו , מציין שבכניסה למקדש התנוסס הכלל "דע את עצמך" ( וביוונית : . ( Gnothi se auton כלל זה מיוחס לכמה מן הפילוסופים היוונים מן הזמן העתיק , כולל סוקרטס , והוא אבן יסוד בתבונה האנושית : כדי להרחיב דעת , האדם צריך קודם כול לדעת את עצמו . ואמנם , אחד הרכיבים הבסיסיים של סינגור עצמי יעיל ללומדים עם לקויות למידה הוא רכיב הידע האישי : על הלומד להיות מודע לאפיונים אישיים שלו ולתנאי הלמידה המועדפים עליו . אפיונים אישיים ידיעה עצמית של האדם עם לקות למידה כוללת את המודעות שלו לאפיוניו כלומד , ופירושה היכרות רחבה עם מהות הלקות , עם תחומי הקושי הלימודי שלו ועם נקודות החוזק האישיות . להלן דוגמה המפרטת אפיונים אפשריים של לומד עם לקות למידה . מובן שבגלל ההטרוגניות הרבה שבין האנשים עם לקויות למידה יהיו ללומדים שונים באוכלוסיה זו גם אפיוני למידה שונים . פרק 7 רכיבהידע רכיב הידע בתכניות הנחיה לסינגור עצמי מתייחס לשני תחומים : הידע האישי , הכולל ידע על אפיונים אישיים ועל תנאי הלמידה המועדפים , והידע הסביבתי , הכולל ידע על תנאים מקלים ועל התאמות לימודיות . להלן פירוט כל תחום :

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר