שלבי הפעולה

עמוד:118

. 4 תרגול מיומנויות אסרטיביות , שהאדם עשוי להזדקק להן במפגש הסינגור . יש לשמור על שליטה על הרגשות ולהשתמש בטון דיבור נעים ובעוצמת דיבור הולמת . . 5 קביעת פגישה עם האדם שלפניו יתבצע הסינגור , תוך ציון מטרת הפגישה . . 6 תכנון התגובה אל האדם שאליו פונים גם במקרה שיסכים או לא יסכים לבקשה המבוטאת בסינגור העצמי . במהלך מ 0 גש הס'נגוו העצמי : קראוס ( Ciouse , 1996 ) מציע כמה הצעות לקידום המפגש , וביניהן : . 1 לדבר באופן ברור ; . 2 לשמור על קשר עין ( ככל הניתן . 3 ;( לדבר בקצב האישי , ואם יש צורך לבקש גם זמן לחשוכ ; . 4 לחזור בקול על מה שנאמר כדי להבטיח הבנה מלאה ; . 5 לכבד את האדם שאליו מופנית הבקשה ; . 6 לשים לב לשפת הגוף האישית ( לא להראות כעס או חוסר סבלנות . 7 ;( להיות גמיש ומוכן להתפשר ; . 8 להבהיר היטב מה חלקך ומה אתה מוכן לעשות בתגובה להתאמה שתקבל ( לשים לב בכיתה , להתאמץ יותר , להגיש את העבודות בזמן . 9 ;( אם יש התנגדות לבקשת ההתאמה , יש לקבוע פגישה נוספת עם אחד מצוות התמיכה ( מורה אחר , יועץ , הורה . 10 ;( להביע הערכה לכל התאמה שניתנה . ומה קורה אם הבקשה אינה נענית ? זוהי בהחלט אפשרות , והמסנגר העצמי מונחה להישאר בשליטה על רגשותיו ולסיים את המפגש באופן שליו , לפני שיעזוב את המקום . כדי להפיק לקחים מהפגישה , מומלץ למסנגר לשחזר את המפגש עם עצמו ועם איש מצוות התמיכה . על המסנגר העצמי לחזור ולבדוק לאילו התאמות הוא זכאי על פי חוק ועל פי תקנות המוסד , ואז לפנות לתכנון צעדיו הבאים . ניתן להיעזר * 'כמש ל' אנוש קיימים כדי לבנות את המשך תכנית הפעולה . המשאבים האלו יכולים לכלול את אנשי סגל ההוראה , אנשי צוות התמיכה והיועצים במוסד הלימודי , תלמידים / סטודנטים אחרים עם לקויות למידה , שיש להם ניסיון בסינגור עצמי , שכנים וחברים ( ראו לדוגמה מפת מעגל תמיכה בנספח . ( 3

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר