מתן מסגרת חדשה לחוויית הלקות

עמוד:80

שהוא הצליח בעבודת ההוראה , משום שיכול היה להתאים את עצמו לדרישות ההוראה ולנסח לעצמו מחדש את תפיסת תפקידו ותרומתו במערך משתנה זה . מתן מסגרת חדשה לחוויות של הצלחה וכישלון הוא תהליך דינמי ומתפתח . אין זה קורה בבת אחת והוא כשלעצמו גם אינו מבטיח הצלחה . הוא דורש אינטרוספקציה , הכרה עצמית וזיהוי מאפיינים אישיים של חוזק וחולשה . לסיכום , פרק זה עסק בהיבטים מוטיבציוניים ובחשיבותם לקידום ההישגים האישיים של אנשים עם לקויות למידה . העמקה של ייחוסים סיבתיים פנימייםנשלטים ופיתוח תחושה של שליטה ומסוגלות עצמית הם יסוד להעצמה אישית . אדם המרגיש בעלות על יכולתו וקשייו יוכל גם לפרוץ את מעגל חוסר האונים הנלמד על ידי פיתוח אסטרטגיות מפצות . הוא יעבור ממצב סביל למצב של שותפות פעילה ושליטה בחייו . תאפיין אותו התנהגות של הכוונה עצמית והוא יהיה נכון להפעיל את כישוריו בסינגור עצמי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר