מבוא

עמוד:11

חיבורים נוספים שלא נכללו בהם ( הידועים במבחרים — Hiuminationen שתורגם גם לאנגלית 1 , . ( Angeius Novus כמו כן פירסמו אדורנו וג . שלום קבצי מכתבים של ו . בנימק , השופכים אור חשוב על אישיותו והגותו . קשה , ואולי אי אפשר , להציג את השקפת העולם של ו . בנימין כמשנה סדורה ; בראש וראשונה משום שהוא עצמו היה ספקן לגבי כל משנה כזאת והכריז במפורש על הסתייגותו מכל פילוסופיה שיטתית , הגם שכתב כמה חיבורים פילוסופיים במובהק , כגון "על תכנית הפילוסופיה , "העתידית העוסק בתורת ההכרה הקאנטיאנית , או "תיזות בפילוסופיה של , "ההיסטוריה שיותר משהן הרצאה סדורה , הן בגדר פרקי התבוננות שהושחלו על חוט אחד . גרשום שלום ראה בו בראש וראשונה מטאפיסיקן , את " המקרה המוחלט של המטאפיסיקך , גם בשעה # זחל בהשקפתו מהפך מן התפיסה ה"תיאולוגית" למארכסיזם ( בשנים האחרונות מצויים נסיונות לגשר על שתי גישות אלה אצלו , כגק בספרו של גינתר הנינג , שהופיע ב . ( 1974 מכל מקום , אשר למארכסיזם שלו , יש לפחות קורט אמת בדברי חנה ארנדט * כי "ולטר בנימץ היה קרוב לודאי המארכסיסט המוזר ביותר שהעלתה תנועה . "זו הוא מרבה להשתמש * בהקדמה ל 3 ח 3110 ח 1 וחו 1111 באנגלית . בד"כ ראוי להתייחס בהסתייגות להקדמה זאת , המשרטטת את דמותו של ו . בנימין כמעין "בטלן אינטלקטואלי" ההולך אחר רוחו ונמנע מכל מחוייבות .

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר