גיבורי מאנגה ואנימה

עמוד:131

הוצגו במוזיאון הלאומי היפני , ( הותיר אחריו סידרה נפלאה של מאנגה הקרויה 'הי נו טורי' ציפור' ) . ( 'האש הדמות המובילה בסידרה היא ציפור האש היפנית , המקבילה במידה רבה לפניקס . ציפור זו מלווה את תולדות האדם והאומה היפנית מימי קדם שלפני היות ההיסטוריה ועד לעתיד הרחוק . הציפור פוגשת במסעותיה את גיבורי המיתולוגיה היפנית וגם גיבורים רבים אחרים שאינם מופיעים בכתובים המקובלים של המיתולוגיה היפנית , והם במידה רבה פרי רוחו של טזוקה עצמו . ההיסטוריה נכתבת מחדש על ידי טזוקה ומקבלת מימדים חדשים , הנמשכים אל עולמות אפוקליפטיים עתידיים . 'ציפור האש' זכתה להצלחה עצומה ביפן , ואין ספק שיש לה מעמד מעין מיתולוגי בתרבותה העכשווית . רבות מן הדמויות של המאנגה הפכו לסרטי אנימציה במסגרת הסוגה היפנית הקרויה אנימה . יפן מובילה זרם ייחודי משלה בתחום סרטי האנימציה , שזכה במערב לכינוי Japanimation בטכניקות אנימציה חדשניות שתוצאותיהן מרהיבות עין , בשילוב של ריאליזם מופלא וחגיגת דמיון וצבעים בלתי פוסקת , יצרו היפנים עולם שיש לו שפה מיתולוגית משלו , והוא זוכה למיליוני מעריצים ביפן ובמערב . אחת הסוגות החשובות של האנימה היא הסוגה הרומנטית , שלה תת סוגה שאפשר לכנותה 'נערי קסם ונערות . 'קסם בחלק מסרטים אלה מתוארות דמויות שהן לכאורה נערות , אך למעשה הן בעלות זהות מינית מעורפלת . דמויות אלו משלבות כוחות פיסיים , המזוהים באופן מסורתי , "גבריים"כ עם רכות ויופי המזוהים באופן מסורתי . "נשיים"כ הנערות הללו מנסות לעיתים קרובות להסתיר את כוחן המופלא , על מנת לזכות בגברים נורמליים . סרטים אלה מאוכלסים בחייזרים מכל הסוגים , באלים ובאלות , ביצורים המסוגלים לשנות את צורתם , מינם ומידותיהם , ולעתים אף מסוגלים לשנות לחלוטין את טבעם : להפוך מבשר ודם למכונה , למשל . הזמן בסרטים אלה גמיש : אנשים מעידנים שונים יכולים

מפה : מיפוי והוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר