מבוא

עמוד:12

. 3 לילדים שלי - מיכל אביעד , . 4 2002 בחומש קרוב לשמים - מנורה חזני , 2003 המחקר בודק את טיב היחסים בין תפיסת הבית הפרטי לבין תפיסת הבית הלאומי אצל ארבעת יוצרי האוטוביוגרפיה הדוקומנטארית האלה , או כיצד הלכה למעשה מבטאים ארבעת היוצרים את העיקרון "הפרטי הוא . "הציבורי המחקר בוחן כיצד הסרט האוטוביוגרפי דוקומנטארי שיצר כל אחד מן הבמאים מאפשר לו טריטוריה זהותית ' ממנה יוכל להישיר מבט , וכיצד באמצעות העיסוק בבית הפרטי נאמרת אמירה רחבה יותר , אמירה העוסקת בתפיסת הבית הלאומי . הדיון במושג בית בספר זה הוא דיון שכולל את שני המובנים : . home and house כלומר כולל את המשמעויות הנוגעות לפנים , לאינטימיות , לחום ולהגנה שהבית אמור לספק , וכן את המשמעויות הנובעות מצורת המבנה והשפעתו על הפרטים החיים בו . הספר שואף לקרוא את הסרטים האוטוביוגרפיים שהוא חוקר במרחבים המייצגים מקום . הסרט האוטוביוגרפי דוקומנטארי הוא מסגרת שהבמאית או הבמאי יוצקים בתוכה תפיסת עולם הנוגעת למקום העצמי ולמקום הישראלי שבו הם חיים ( הבית הלאומי . ( על אף שהמחקר עוסק בבתים פרטיים ומשפחות קונקרטיות - הבית של פרלוב , גורן , אביעד או חזני - האסוציאציות אינן אישיות אלא עוברות לעולם שבו האישי והמשפחתי , התרבותי , הכלכלי , החברתי , וההיסטורי מתאחדים . התיאורטיקנית אנט קרן מתארת עבודות מסוג זה . לדבריה עבודות אלה מאפשרות " בטריטוריה זהותית" , ( Territory of identity ) כוונתי ( בהמשך ( 1996 , RogoffV למקום ממנו מביטה הדמות אל העולם , מקום זה הוא פונקציה של יחסי הכוחות הפוליטיים שאותו אדם מצוי במרכזם . הטריטוריה הזהותית אינה קשורה דווקא למקום פיזי . אירית רוגוף מביאה כדוגמה את עולם האמנות הניו יורקי , שמהווה זירה זהותית לאמנים שלרוב אינם שייכים פיזית למקום .

כרמל

כרמל גוטליב קמחי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר