מבוא

עמוד:11

מבוא בקיץ 2001 יצאתי עם משפחתי לעיר אן ארבור , מישיגן , בארה"ב , היתה זו תקופת האינתיפדה השנייה שבה מדי יום התפוצצו אוטובוסים ומרכזי קניות , וחיי השיגרה בארץ השתנו לחלוטין . לתקופה היתה השפעה ניכרת על חיי תושבי המדינה , כיוון שהעורף הפך לזירת הקרב , השפעת התקופה ניכרת עד עצם היום הזה . חיי המהגרת שחייתי באותן שנתיים בעיר האוניברסיטאית הקטנה והקפואה שבמערב התיכון של ארצות הברית היו חוויה מכוננת שהבשלתה גרמה לי לחזור ללימודי התואר השני באוניברסיטת תל אביב ולכתוב את המחקר הזה . לולא שיניתי את מגורי מ"מדינת תל אביב" בעיצומה של האינתיפדה השנייה וחזרתי לארצות הברית ( שבה נולדתי ובה ביליתי את שבע השנים הראשונות לחיי , ( לא היו מתעוררות בליבי בעוצמה כזו השאלות העוסקות בבית ובבית לאומי , וייתכן שגם לא היתה מתאפשרת עבורי פרספקטיבה לבחון אותן . מתוך אותה חוויה נולד ספר זה . הספר עוסק בתפיסת הבית הפרטי והבית הלאומי של ארבעה יוצרים ישראלים בז'אנר האוטוביוגרפי הדוקומנטארי . הסרטים ( מקורות ראשוניים ) שנבחרו לצורך ייצוג תפיסת הבית הם : . \ יומן - דוד פרלוב ( פרק ראשון ושני . 2 1988 , ( שנת 66 הייתה טובה לתיירות - עמית גורן , 1992

כרמל

כרמל גוטליב קמחי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר