מבוא

עמוד:12

יותר קטעים מצולמים , יותר עדויות ראייה , יותר סיפורי רקע על קרבנות ומבצעי פיגועים . ביקוש זה לתכנים ניזון גם מתכונה נוספת של אמצעי תקשורת החדשים : פשטותם והתאמתם הטכנית של אמצעי תקשורת יומיומיים רבים כגון מצלמות דיגיטליות ( לתמונות דוממות ולווידאו , ( טלפונים סלולריים ותוכנות לעריכת וידאו . אמצעים אלה אפשרו לטרוריסטים לצלם את עצמם ( ובמקרים מסוימים את בני הערובה שלכדו ) בסרטי וידאו שניתן בקלות לשלבם בתכני השידור של דיווחי החדשות על פעולותיהם . לבד מזאת , העובדה שמצלמות דיגיטליות מהירות מצויות כיום בכל מקום מאפשרת לעוברי אורח ולעדי ראייה לשמש מקורות פוטנציאליים לסיקור אודיו ויזואלי דרמטי , כפי שמעיד הקטע של מצלמת הטלפון הסלולרי במתקפת הטרור של 2005 בלונדון . ואחרון ברשימה , אך בשום פנים לא אחרון במידת חשיבותו , הוא האינטרנט המשמש לקבוצות טרור הן כאמצעי להתארגנות והן כאמצעי המאפשר להגיע לקהל בלי להזדקק לארגוני החדשות המסורתיים . אמצעי התקשורת המכונים , "קטנים" כגון עלונים מודפסים , קלטות אודיו וסרטי וידאו משמשים כבר זמן רב קבוצות טרור לעקיפת אמצעי תקשורת ההמונים , ומאפשרים להן להפיץ את מסריהן ולגייס תמיכה בקרב קהילות מוגדרות של תומכים פוטנציאליים . עם זאת , כפי שמציין ויימן במאמרו בספר זה , האינטרנט הרחיב במידה ניכרת את יתרונותיהם של אמצעי התקשורת הקטנים הקודמים , העניק לרשתות של קבוצות תמיכה אמצעי לתקשורת מיידית בהיקף גלובלי והיקנה לקבוצות טרור ערוצים חדשים להתארגנות חשאית . האינטרנט נהפך הן לכלי מבצעי שימושי והן למכשיר יעיל וממוקד לקידום יחסי ציבור , אמצעי הפועל במקביל לשימוש ברדיו , בטלוויזיה ובעיתונות , אך גם מוסיף לשימושים אלה ממדים נוספים . בזירת תקשורת ההמונים , פעילי הטרור גילו מיומנות רבה בניצול התנאים החדשים של תחרות גוברת להשגת מקורות וקהלים , ובעיקר היטיבו לנצל את הרעב המתעצם והולך של ארגוני התקשורת לתכני חדשות דרמטיים . פרט להפקת חומרים "תוצרת

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר