מבוא

עמוד:9

התקשורת לא רק נראטיבים דרמטיים , אלא גם סיפורים הממחישים את התפרצותם של תביעות וסכסוכים פוליטיים אל המרקם של שגרת חיי היומיום . אם ננסח זאת במילים בוטות , הטרור מספק לתקשורת סיפורים מרתקים ונוטפי דם המהווים בעת ובעונה אחת גם שיעורים באזרחות . הצורך להבין את הסיבות והגורמים לקשר קטלני זה שעלול להיווצר בין חייהם היומיומיים לבין שאלות פוליטיות רחוקות לכאורה , מאלץ את האנשים להמשיך לעקוב אחר התפתחויות נוספות בסביבתם הקרובה והרחוקה . צורך זה מחזק עוד יותר את תלותו של הציבור בסקירות תקשורתיות של מעשי טרור ומגביר את האקטואליות והחשיבות של הטרור בעבור ארגוני החדשות . . 4 ראווה . מתקפות טרור הן ראוותניות . הן מזוויעות , אך בד בבד גם מושכות את העין ומספקות את הצורך המציצני של צופים וכתבים במראות ובצלילים של דם והרס . בין אם הן נושאות אופי של השתלשלות דרמטית ( מעשי חטיפה ) ובין אם של מרחץ דמים מיידי ( פיגועי נפץ , ( מתקפות אלה מאפשרות לנו הצצות חטופות , פתאומיות ובלתי צפויות , במחזות דמים אסורים , והכול בחסות הטענה שזכותו של הציבור לדעת . למרות שמעשה הטרור מתרחש קודם לשידור הטלוויזיוני , הטכנולוגיה האודיו ויזואלית החיה של המדיום , נוכחותו בכל מקום וחדירתו לכל בית , הפכו אותו לאמצעי הראווה העיקרי של הטרוריסט . הטלוויזיה מביאה מעשי טבח אמיתיים , בזמן אמת לכאורה , אל המרחב הבטוח של חדרי האורחים שלנו , ומאיימת לטשטש את הגבול בין עיתונאות תרבותית לבין פורנוגרפיה של אלימות , בין דיווח לגיטימי לבין סרט זוועה חולני . בלעדיה לא ניתן כמעט להעלות על הדעת את הטרוריזם הגלובלי של ימינו - את המתקפות על מגדלי התאומים , או את הפיגועים ברכבת התחתית במדריד ובלונדון . . 5 מרכזיותם הפוליטית של אמצעי התקשורת . הטרור מגביר את חשיבותם הפוליטית והחברתית של אמצעי התקשורת בתחרות עם המערכת הפוליטית . אופיים האקראי והבלתי צפוי של מתקפות הטרור על יעדים יומיומיים הופך את שידורי התקשורת למקור העיקרי של מידע מיידי על אירועי זמן אמת שאליו פונים אזרחים ואף אנשים מן הרשויות לקבלת תשובות על השאלות הדחופות

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר