פתח דבר

עמוד:10

והטיפול בה . פרק ב' מוקדש למספר תיאוריות בהתאבדות במבוגרים כבסיס להבנת התופעה בילדים . פרק ג' עוסק בתיאור ביטויי הרס עצמי , היקפם ומשמעויותיהם בילדים . פרקים ד' ו ה' בוחנים את תבונות האישיות ותנאי החיים של הילדים המראים נטיות של הרס עצמי . פרק ו' מוקדש לתיאור וניתוח של רכישת מושג המוות והבנתו ע"י ילדים . פרק ז' פותח בתיאור הטיפול במשפחה ששכלה בת מתבגרת ודרך תיאור זה יש ניסיון להבין , ברטרוספקציה , את התהליכים שהובילו למוות הטראגי . בחלקו השני של הפרק מוגשים מספר היבטים תיאורטיים של משפחות שילדיהן מנסים להתאבד או מתאבדים . בפרק ח' מובאים מספר מודלים תיאורטיים להסבר התופעה בילדים דווקא . בפרק טי מוצעת תיאוריה פנומנולוגית כוללנית המנסה למזג את הידע הקיים בנושא זה ולגבש את הבנת התופעה . הפרק האחרון מוקדש לעקרונות הערכה , אבחנה וטיפול . לכל אורכו משלב הספר חומר עיוני ומחקרי בליווי דוגמאות קליניות מחיי היומיום ומחדר הטיפולים .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר